• Telis

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Oupsie, tack! Vi flyttar i mitten av december. Jag tror det blir perfekt, nu kan vi slappa ett par veckor efter allt jobb med lägenhetsförsäljningen och sen när vi flyttar in har vi flera veckors ledigt när vi hinner komma i ordning. (Om nu inte Lilleman bestämmer sig för att bli en 09:a istället för en 10:a! )

• Telis

Nätauktioner kan verkligen vara farliga men som tur är så är jag mest porslinsfanatiker så det är ändå inte så ofta jag hittar nåt. Som tur är!

• Telis

Alltså, porslin finns det ju alltid men det är bara vissa sorter jag vill ha, det är därför jag inte så ofta hittar något.

• Telis

Lappis, hihi, ja vem vet, nästa vecka kanske ert drömhus kommer ut. Fast nästan fem miljoner för såna små lådor ÄR dyrt. Men visst är Tallkrogen fint!

• Telis

Oms, vem är du?

Äsch, jag bara skojar!! Heeeej och välkommen tillbaka även om det bara är tillfälligt!

• Telis

Oupsie, jag tittar mest på gammalt Rörstrandporslin. Men mer specifikt så letar jag efter Rörstrands Kardinal (matservisdelar helst men kan offra mig på kaffe-/teservisdelar också) och Arthur Percys Röd Rubin från Gefle.

• Telis

Oms, det är 10 veckor kvar och jag mår bra förutom att jag har ont i ryggen och sover därför lite halvdåligt. Men det finns ju såååå mycket värre saker så jag ska absolut inte klaga!

• Telis

Oms igen, ja vi ska flytta trots att vi bor så fint. *snyft* Ingen villa direkt men ett litet hus.

• Telis

Omsan, jo visst är det så! Jag jämförde nog mest med mig själv, jag har hellre ont i ryggen än till exempel illamående, svår foglossning och hemorrojder.

• Telis

Men hörni, var är Ore idag? Vi skulle ha tvingat av henne ett mobilnummer så att vi kunde terroriserade henne men sms om var hon är, hur det känns och om det har börjat än.

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter