Uppsala, kul! Där bor min lillasyster med familj. Själv bor jag i Göteborg.
Låter som om våra bröllop är mer lika varandra än jag först trodde. Vi har faktiskt funderat på Nybo också, har inte varit där och tittat men pappa med familj bor i Skedvi så jag har åkt förbi massor av gånger.
Vi kommer att låta våra gäster som bor i Borlänge att ta sig hem själva. Inte alla av dem dricker alkohol + att alla känner alla så de kan samåka. Gästerna som kommer långväga ifrån kommer antagligen att bo i Falun (pga peace & Love) så åt dem vill vi ordna någon form av transport. Vi kommer antagligen att hyra in två av min brors vänner för att hjälpa till med grillningen så vi funderar på att fråga dem om de kan köra hem folk också i inhyrd minibuss. Vi får se, det är ett knepigt kapitel!
Funderar också på att göra min egen bukett, det är ingen del som jag bryr mig om så mycket. Hår och smink däremot, jag är jättedålig på det själv, så där behöver jag hjälp. Har hört att det skall finnas en bra frisör i Torsång, så jag får nog kolla med henne.
Har inga konkreta spartips, ni verkar vara på god väg med att göra mycket själva. Jag har lite svårt att ta hjälp av andra, men har förstått att folk kring en mer än gärna vill hjälpa till på alla sätt de kan.
Wow, kan du sy så bra att du gör din klänning? Jag är djupt imponerad. Själv köpte jag min lilla korta klänning på rea så det blev billigt. Funderar på att göra en egen slöja, tror du att man kan klara det även om man saknar sytalang?