Hej!
Roligt med fler Borlängebröllop. Vi bor inte heller där nu. Flyttade till Uppsala för ca 7 år sedan men både jag och min blivande man har största delen av släkten där uppe så lite koll har vi nog ändå på borlängebygden.
Vad roligt med Sunnanö. Jag hade en nyårsfest där för några år sedan. Kommer inte riktigt ihåg hur allt ser ut men jag vill minnas att det var en ganska fin lokal med många fönster och högt i tak.
Vi har bokat Nybo bygdegård för vår fest (ligger mellan Gustafs och Stora Skedvi). Kostar 1400 plus 1kr per rödvinsglas och champagneglas. Då ingår allt, porslin, glas, ljusstakar mm. Kanonbra tycker vi då vi inte heller vill ruinera oss på den här festen.
Vi tänker oss max 70 gäster och en budget på 50000 (fortfarande rätt mycket pengar för en dag tycker jag). Spartips tar jag tacksamt emot om du har några sådana.
Vi har inte kommit jättelångt i planeringen. Vi tänker spara pengar under det kommande året så summan vi kommer upp i får nog styra en hel del när det kommer till alla val vi ska göra.
Men vi kommer nog att lägga det mesta av våra pengar på mat och dryck och sen spara in på det andra. Jag kommer binda min egen bukett och fixa hår och smink och sådant på egen hand och sen hoppas jag att jag ska kunna sy min egen klänning :) (vi får se hur det går med det)
Låter ni era gäster ta sig hem/in till stan på egen hand efter festen eller kommer ni ordna med skjuts? Vi sitter i samma situation med en festlokal som ligger en bit utanför borlänge centrum.