• Björnisarna

Ändra på datumet för att få den festlokal man vill ha?

Har ni behövt ändra på datumet för att få den festlokal ni vill ha? Känns som att det enda alternativet vi har att ha festen på är dyrt och en bra bit utanför själva stan, om vi väljer datumet som vi bokat kyrkan på.

Är det värt och rubba på datumet för att få både den kyrka och festlokalen man har? Har ju som vart inställd på 10juli ett tag, men att rubba datumet ngn vecka kanske inte gör ngt ändå? Det är ju ändå sommaren vi pratar om och de enda som vet att vi ska gifta oss då är tärna, bestman och familjerna.

• Svar på tråden Ändra på datumet för att få den festlokal man vill ha?
  • lecaroline

Jag hade bytt datum direkt om kyrkan är ledig

• Björnisarna

Åh, borde kanske göra det.... ååångest!

• Trasan99

Vi har gjort det! Det blev en vecka tidigare, men det känns utan tvekan värt det för att få den lokal vi verkligen vill ha!

• Frulle

Ja om ni inte har skickat ut några inbjudningar eller liknande så hade jag bytt utan att blinka!

• nano86

Jag hade också bytt, lokalen är ju rätt viktigt. Alla ska plats, kunna ha den mat man vill ha, priset osv. Skulle tom överväga att byta även om jag skickat ut inbjudningarna om det var stor skillnand på lokalerna.

Ring kyrkan och fråga om det går att boka om till datumet då lokalen är ledig

• Björnisarna

Oh, har gjort det nu! Prelbokat den 17juli ist för den 10e, anledningen till prelbokningen är att vi vill se lokalen ordentligt inuti innan vi verkligen bestämmer oss. Men det är så vackert beläget vid vattnet och har en grym ljudanläggning och är mysig inuti så det känns nästan som vi redan bestämt oss. Tur att kyrkan gick att omboka! Det andra ställen vi tänkte ha festen på (det datumet vi hade bokat, dvs 10juli) är en bra bit utanför stan och dyrare och faktiskt mindre mysig än den här andra lokalen vi troligtvis nu ska ha.. man får nervösa ryck och fjärilar i magen på en gång ngt oförutsett med planeringen inträffar, haha!

• Martinaa

Oj, vi "hoppade" runt på massa olika datum innan vi fick både kyrka och lokal som vi ville ha. Det slutade med att vi till och med fick byta månad från vad vi först hade tänkt. Lite tråkigt tycker jag det är att vi fick överge det datumet vi (dvs jag ) ville ha först, men vi ansåg ändå att festen och således festlokalen är viktigare än vilket datum som stod i almanackan just då.

• 1 Grevinnan

Datumet är väl inte det viktigaste egentligen. Vi var ute ca ett och ett halvt år inna för att vara säker på att vi skulle få både den kyrka och lokal vi ville ha och vi lyckades!! men det kan snart bli fullbokat, har hört om många som får byta datum, därför var vi ute i god tid. datumet var inte så viktigt för oss, men vi ville gifta oss nästa år oci på våren försommaren, så fanns det inte så många datum att välja på
    1 maj - outslutet pga vi är inte sossar plus att det är för tidigt, 8 maj var ett alternativ
    14-15 maj kristihimmelfärd, bra att folk är lediga!
    22 maj, min blivande man fyller 36m och hans mamma fyller 61 den dagen, så det kändes lite tråkigt,
    29 maj hade funkat
    5 juni min blivandes syster och svågers bröllopsdag.

Det blev fredagen den 14 maj, en klämmdag i kristihimmelfärdshelgen, hoppas det är en solig, varm och skirande grön vårdag!

• Björnisarna

Tack för alla kommentarer! Känns bättre nu, trots att datumändringen inte är spikad :) Men som ni skriver, datumet ska väl inte vara det centrala i planeringen :)

• KatjaB

Vi tänkte såhär, att vi ville ha 10 juli OM det gick, men annars helgen innan eller efter. Nu gick ju det bra men vi bytte lokal iallafall för vi hittade en bättre. (men det är fortfarande samma datum)

Om jag vore ni och verkligen ville ha en lokal och kyrka så skulle jag ta ett annat datum som passade. Tror att det förtar mer att ångra val av lokal och kyrka, än att ångra vigseldatumet.. Att ni tänkte gifta er ett annat datum först kommer ni säkert inte ens ihåg om 10 år

Svar på tråden Ändra på datumet för att få den festlokal man vill ha?