Gas till ballonger?
Skulle väldigt gärna vilja ha massor med ballonger i lokalen på vår bröllopsfest. Vet någon vart man får tag i gas tillballongerna så de flyger istället för bara hänger?
Skulle väldigt gärna vilja ha massor med ballonger i lokalen på vår bröllopsfest. Vet någon vart man får tag i gas tillballongerna så de flyger istället för bara hänger?
Vi tänkte också ha de först, men tänk på att de håller tydligen bara ca 8timmar så någon måste åka och fixa det på morgonen man kan inte göra det dagen innan
Hade de inte vart för de hade de vart klockrent. Pröva att googla.. Jag tror jag bara sökte på gas ballonger så kom de fram en massa...men de kostar ju en del
Helium finns att beställa på järnaffärer.
Ballonggas (som är helium) finns på Teknikmagasinet och Buttericks.
Det finns ett medel att spruta in i ballongerna så att de håller sig uppe mycket längre. Jag tyckte det var för kladdigt och jobbigt, så jag gav bort det jag hade till MissieA här på BT. Kolla med henne om det var bra.
Jag hade också tänkt ha massa ballonger (hjärtformade).
Men jag tycker att heliumet är på tok för dyrt, så jag funderar på att tejpa fast sytråd förskiktigt på ovansidan av ballongen och hänga upp dom istället.
Men jag får se hur jag gör.
Jag vill också veta allt om hur det funkar med heliumballonger! Vi vill gärna ha det för att dölja det knasiga taket i vår lokal. Lokalen i övrigt är jättefin men i taket sitter en garagedörr! Don't ask me why! Har tänkt att släppa upp massa rosa och vita ballonger för att kamoflera taket!
Skulle det inte funka då alltså? Hmm, om någon fixar det åt oss på förmiddagen typ vid tio så ramlar de ner under middagen då eller??? Knasigt! (att knyta upp är inte på att tänka på då takhöjden är ganska rejäl...)
ALETA - Var köper man sådant medel i så fall??
Någon som klarat detta utan medel??
Här finns sådant medel, men prata med MissieA. Jag tyckte själv att det var för kladdigt och jobbigt.
webshop.ballonger.nu/sv/category/217/hi_float
Om ni gör ballongerna på förmiddagen så borde de vara kvar i taket på kvällen om det inte är för små ballonger tror jag. Ni kanske kan blåsa upp någon i förväg och kolla hur länge den flyger?
Kolla på hyreshuset också finns bla. i Norrviken. De har kanske lite billigare priser. Lycka till
MissieA säger att det funkade jättebra men att det var lite pilligt att få in det i ballongerna.
Har dock upptäckt att vi behöver helium för 2000 spänn (ska räcka till 200-300 ballonger)- suck - känns lite onödigt faktiskt. Så mycket annat som kostar....
Har för mig att AGA hyr ut tuber med gas kolla med dem vad det kostar.
Sedan beror det på vad man använder för ballonger och hur mycket helium man fyller dem med. Vi klarade ca 24 timmar med vår prov ballong