• teak

50-tals temat rullar vidare

åh här vill jag vara med. Vi gifter oss 15 maj och jag gillar 50-tal. Så det blir nog lite inspiration därifrån. Jag har valt en kortare klänning och ska få hjälp att sy en underkjol, så det blir lite härligt lyft i den.
    Ska nog köpa flor på prickig katt, tack för tipset!
    Har köpt hårblomma från HM, så jag har nog tänkt pyssla lite själv. Få se hur det går. Sedan letar jag nu gröna skor med öppen tå.

• teak

jo jag har kollat där, tror att den gröna kulören på fu shing nr 115, skulle bli bra. modell AJ55 men grön tror jag skulle bli bra. Vad tror ni?

• teak

Ni som ska ha eller haft flor i håret. Vad har ni haft för frisyr? Jag har ganska tunt hår och lite kortare frisyr i vanliga fall, så jag vill gärna ha uppsatt, men vet inte vad.

• teak

ja jag kan hålla med om att det är riktigt snyggt med en lockig page, synd att jag inte har sådant hår.
    jag får leta vidare på snygga uppsättningar som passar in med klänning och att ha flor.

Var och kollade på ring igår, oj så svårt. Har ni börjat titta på ring?

• teak

ActDontTalk: åh vad bra att hitta en ring som sedan också är nedsatt pris på. Är det ringen du har på bild?
    Jag har tittat på sådana också, men min förlovningsring är så kupad att jag vet inte om det blir så bra med en rak vigselring. Hmm.

• teak

nä det gjorde inte vi heller. Vi förlovade ju oss för 10 år sedan, så modet har ju ändrats lite. Jag är inne på enstensring, men få se ifall jag hittar någon som passar till förlovningsringen

• teak

min mamma och pappa gifte sig 61 och hon hade en liten krona. Tror att de kort jag har tittat på, där deras bekanta gifte sig i slutet av 50-talet så var det mycket kronor

• teak

vad bra att du frågade om det. jag har funderat på att beställa från prickig katt, men jag satt också och funderade på hur mycket flor som jag måste beställa. Jag har tänkt att ha ungefär från öra till öra. Ska kombinera det med en större blomma. Hittade något mönster på nätet på engelska, men jag tyckte det såg så konstigt ut.

• teak
    fansanb skrev 2009-11-26 23:04:44 följande:
    Hejsan!Vet inte om ni tagit upp det här innan men jag kör ändå:) Jag hade tänkt ha flor och ville bara höra hur ni andra som tänkt ha likadant gör under vigseln? Låter ni floret sitta kvar som det är, eller ska man lyfta på det? Tänkte inte ha så att det täcker hela ansiktet, bara över ögonen. Kommer ni ta av det under kvällen sen?
    jag har själv funderat på detta. Jag har tänkt ha flor som täcker över ögonen och såg att det var någon här som haft så hon kunde ta bort det på kvällen. Jag har tänkt pyssla ihop mitt flor och blomma själv, så få se hur jag lyckas. Kanske får det sitta kvar hela kvällen eller så behåller jag blomman och floret åker på festen.
  • teak

Jag har en annan fundering: ifall ni ska ha något över axlarna ifall det skulle vara lite kallt. vad ska ni ha?
    Vi gifter oss i maj och man vet ju aldrig, det kan ju vara lite kallt (speciellt om man som jag bor i norrland)

Svar på tråden 50-tals temat rullar vidare