• sun moon

Vi som har varit gifta förr..

Finns det fler här som har varit gifta innan?

Lite nyfiken på hur ni ska göra med klänning, slöja.. Även era känslor och funderingar ang att gifta sig igen. Hur er familj och nya släktingar tar att ni gifter er ingen.

Tja babbla på i denna tråden :)

• Svar på tråden Vi som har varit gifta förr..
  • Burre Präst

Eftersom både jag och min nuvarande fru har gjort hela köret med vit klänning/frack och det där förra gången, så kändes det naturligt för oss med en lite enklare stil där min fru hade en stilren linneklänning och jag svart kostym.

Slöja och krona var förstås uteslutet, om inte annat på grund av att det skulle ha legat på en annan stilnivå, men också av den inneboende symboliken.

Mina barn tyckte måhända att det var lite pinsamt, men annars var våra släkter positiva.

• 091128

Jag är precis på väg att gifta mig för andra gången. Det känns lite som att förra gången gifte jag mig mest för det där med fest, kyrka, klänning, rubbet. Nu ska jag gifta mig med min ungdomskärlek och den här gången känns det som att det är på riktigt. Vi har valt att göra det i största hemlighet... det är bara våra vittnen som vet vad som ska hända den dagen. Våra tre yngsta barn, 14,13 och 9 år tror att vi ska ut och äta på fin resturang...det ska de få tro tills jag anländer till stadshuset. Vår äldsta dotter tror också att vi ska ut och äta, men när hon sitter i bilen så kommer jag ringa och be att de hämtar upp mig på stan så jag kan åka med dem. Vi kommer ha borgerlig vigsel med ingångsmusik...jag kommer anlända sist och gå ensam in, vi ska ha en solist och egna löften. Klädsel blir en brudklänning men väldigt enkel och jag ska till frissan och gå och bli sminkad. Jag kommer ha en enkel brudbukett som jag gör själv. Men jag vill trots att det är andra gången, få uppleva känslan när min blivande får se mig som brud.

• Flodis Hjärtat

Jag kommer inte att köra på vit klänning igen tror jag än så länge. Inte heller slöja - hade det inte första gången heller. Kyrkan blir det igen - ingen skillnad där. Mer personlig vigsel kommer det att bli. Hade inte direkt någon fest tidigare så det kommer att bli en ordentligt stor fest med live band nu.

Jag ser inga problem med att gifta mig igen. Inte heller ångrar jag mitt tidigare äktenskap. Min familj har inga problem med detta heller vilket är skönt. Vad min blivandes familj tycker bryr jag mig inte om, han har inga problem med det och det är det enda som räknas.

• EmmieK

Förra gången jag gifte mig var jag så otroligt ung (18 år) och även om jag fick "hela köret" med fin klänning och fest och catering och allt vad det innebär då, så kan jag idag konstatera att det var både av fel anledningar och absolut inte det bröllop som jag drömt om.

Denna gången kommer jag därför göra om allt igen - men bättre! Bättre planering, bättre innehåll och kanske framförallt: bättre man =) Och FRAMFÖRALLT, av kärlek!

Alltså: vit klänning - check!

• frupuh2

Jag kommer ha en vit men kort klänning med svart band, snyggt helt enkelt enligt mig.

Samma här, känns som om detta äktenskap är av kärlek och föraa för jag ville ha man, familj mm.

Jag hade kunna tänka mig bara köra stadshuset eftersom själva äktenskapet och inte bröllopet är det viktiga. Min blivande manville dock gifta sig inför sina nära och kära och vad gör man inte för kärleken, så jag sa OK.

• Hemlig2009

Gifte mig i maj för andra gången. Min man önskade att jag skulle ha lång vit klänning så det fick det bli, jag hade först tänkt mig en kort nämligen. Jag hade också tänkt mig ett cocktail-party och han traditionell bröllopsmiddag, så vi kompromissade och blev supernöjda. Vigsel ganska sent (16.30) i kyrkan, sedan middag med 43 gäster på restaurang med väldigt modern inredning, efter tårtan var det mingel istället för dans.

Svar på tråden Vi som har varit gifta förr..