Vi som har varit gifta förr..
Jag är precis på väg att gifta mig för andra gången. Det känns lite som att förra gången gifte jag mig mest för det där med fest, kyrka, klänning, rubbet. Nu ska jag gifta mig med min ungdomskärlek och den här gången känns det som att det är på riktigt. Vi har valt att göra det i största hemlighet... det är bara våra vittnen som vet vad som ska hända den dagen. Våra tre yngsta barn, 14,13 och 9 år tror att vi ska ut och äta på fin resturang...det ska de få tro tills jag anländer till stadshuset. Vår äldsta dotter tror också att vi ska ut och äta, men när hon sitter i bilen så kommer jag ringa och be att de hämtar upp mig på stan så jag kan åka med dem. Vi kommer ha borgerlig vigsel med ingångsmusik...jag kommer anlända sist och gå ensam in, vi ska ha en solist och egna löften. Klädsel blir en brudklänning men väldigt enkel och jag ska till frissan och gå och bli sminkad. Jag kommer ha en enkel brudbukett som jag gör själv. Men jag vill trots att det är andra gången, få uppleva känslan när min blivande får se mig som brud.