Fritidsresor premium class är det värt pengarna?!
Någon som åkt med premium classen? Är det värt 7000kr extra för en långflygning?! Är sätena bredare och bättre?
Någon som åkt med premium classen? Är det värt 7000kr extra för en långflygning?! Är sätena bredare och bättre?
Hur många timmar ska ni vara i luften?
Men 7.000 kr??!! Inte värt det tycker jag! Även om jag flugit non stop till Nya Zeeland...
Vart åker ni?
Jag har långflugit några gånger och hade sparat de 7000 till nöjen när jag väl var framme. Fast jag kan ju så klart inte jämföra eftersom jag bara har åkt "vanligt".
om det "bara var 7000" det handlade om tycker jag verkligen att det var värt det...åkte till NZ förra året och med facit ihand hade jag gladerligen betalat 7000 extra för att slippa de små söta barnen som satt och sparkade mig och M2B i ryggen i 14 h (vi hamnade i mitten av mitten=går inte ens att luta sig och sova...)
men det hela måste ju ställas i perspektiv till hur mycket man är beredd att lägga totalt på resan...
Kan man inte ryta åt föräldrarna..? Tro mig, hade jag gjort. Hatar barn. Eller nja, hatar föräldrar som inte håller koll på sina barn.
Vi lyckades få, inte bara barn, men en hel monsterfamilj bakom oss på flyget till LA för 1½ år sedan.. mamman i familjen satt i bikini och skrek och ungen skrek för att föräldrarna bråkade och när flygvärdinnan bad dem lugna ner sig sa mamman att hon ju inte faan kan hjälpa att ungen skriker, var såå bra när flygvärdinnan lugnt och sansat förklarar för henne att hon faktiskt skriker högre än sin son. Det var en ren lättnat när mamman somna och barnet kunde lugna ner sig (vi fick saker kastade på oss hela tiden när mamman var vaken och hon skrattade bara åt vad hennes unge gjorde).. Ojojoj.. 7000 hade lätt vart värt och slippa det där!
Vi ska åka till dominikanska med fritidsresor i luften 10 timmar drygt. Avbokade premium classen igår då vi insåg att vi varken äter eller dricker för 7700kr mer benutrymme men samma säten. Hade det varit lyxsäten royal class om mytravel har då hade lätt vart värt pengarna....nej blue comfort class blev det extra benutrymme.
ok, är det "bara 10 h" kanske man står ut, låter klokt med extra benutrymme! Hoppas ni får en underbar resa!
njae...jag försökte säga till och tro mig jag är inte den som är för rädd för att ställa till en scen. Vi hade dock vissa kommunikationssvårigheter då de bara kunde italienska...jag blängde surt ett par gånger och tog till slut en sömntablett och spaceade ut...
Åkte premiumklass till Thailand och tbx på vår bröllopsresa. Det kostade inte så mycket extra , tror vi betalade 100-200 extra per person för det då det var en sista minutenresa och för oss var det väl värt pengarna. Min man är över 190 cm och jag har inte så korta ben jag heller. I turistklass hade dom trängt in ett säte till och benutrymmet var inte mycket att hurra för så vi var verkligen glada för allt extra utrymme.
Sen fick man massa saker! Ögonmask, strumpor, öronproppar, tandkortse och tandcreme, bodylotion och en nessesär. Gratis alkohol, gratis godis, nötter, chips, dricka, choklad, massa filmer, tidningar, bättre mat mm mm. På ditresan var alla medpassagerare tysta och trevliga men på hemresan hade vi tre fulla och odrägligt stökiga och högljudda partyprissar bakom oss som förstörde 10 av 11 timmar!! Ja, sista timmen slocknade dom äntligen, och inte gjorde personalen något åt saken heller.... utan ransonerade spriten lite bara....
Vi åkte till just Dominikanska förra hösten. Veckan innan ringde Fritidsresor och frågade om vi ville boka Premium Class till ett bättre pris, närmare bestämt 1 300:-/person. Eftersom min kära fästman är 198 cm gjorde vi det och det var så värt pengarna. Men 7 000 Nja. Vet faktiskt inte.
Nyfiken som jag är: Vilket hotell ska ni bo på? Om ni ska bo på Bahia Principe Cayo Levantado så är jag duktigt avundsjuk. Bästa hotellet ever!
Det beror ju pa vad hela flygbiljetten kostar. Jag menar, 7.000 ar en j*vla summa, vad kostar biljetter fran borjan undrar man...
Rufsas: Jag kan forsta att ni la dom extra pengarna...
Åsa Erika: Jag hade blivit helt bananas och skallt pa vardelosa personalen!!
Eller ar det bara jag som ar en hemsk bitch och inte kan bete mig...?
Provade "Novair Easy" (Apollo) en gång, då på en kort flygning på ca 5 tim, och det var värt priset.
Bra platser längst fram i planet.
Mat med valfri gratis dryck.
Gratis hörlurar.
30 kg bagage.
Egen incheckningsdisk på utresan (ingen kö).