• SueAnne

Hur gör ni med ekonomin?

Just nu tjänar min M2B så mycket mer än mig (han får ut 21 efter skatt, jag får ut 8) så vi bryr oss inte så mycket om hur lika vi betalar, men jag tror inte att vårt upplägg kommer att ändras så mycket sedan.

Vi har var sitt konto som pengar kommer in på, och sedan har vi ett gemensamt VISA-kort som bara är ett kreditkort som vi köper allt på, även mat och bensin. Vi får köpa vad vi vill på det, men skall vi köpa något som kostar mer än 1000 kr så kollar vi med varandra. Vi har inte så dyra vanor, så det är inga problem hittills iallafall. Lite som någon sa tidiagare att om han köper något dyrt en månad köper jag något nästa månad. Nu är det mest han som vill ha dyra tekniksaker, men jag använder ju dem också...

Sedan betalar han korträkningen och lånen på lägenheten, samt sina egna räkningar (mobilen, csn) och jag betalar alla pappersräkningar vi får vilket mest är avgiften till föreningen och sådär samt mina egna räkningar. Detta fungerar rätt bra, mest för att jag sparar de pengar jag får över (vilket inte är mycket just nu), det är tex bara jag som sparar till vårt bröllop, och jag kommer att fortsätta spara det mesta även när jag börjar tjäna mer. Jag kommer aldrig komma upp i hans pengar, så det kommer nog att funka ganska bra sedan också.

Detta uppläget kräver ju dock att man totalt litar på varandra, men det borde man kanske ändå göra om man skall gifta sig?

Svar på tråden Hur gör ni med ekonomin?