Hur gör ni med ekonomin?
Lelay, jag tjänar mer än min blivande man! JAg vet inte om jag skall säga att vi har gemensam eller delad ekonomi... Vi delar rakt av på räkningarna, har han el jag mer utgifter någon månad betlar den andra mer och vice versa. Vi har våra egna konton, men måste väl säga att det mesta går till gemensamma utgifter eller gemensamt sparande. Vi har inget gemensamt konto utan den som har mest pengar på kontot betalar, brukar alltid i slutändan bli lika. Jag tjänar mer och lägger mer pengar på saker till huset osv men det är ju ett val jag gör och inget som han skulle kräva att jag skulle göra. JAg shoppar betydligt mkt mer kläder etc än vad han gör men runt skidsäsong så brukar han lägga en större summa av hans pengar. Min erfarenhet är att det alltid jämnar ut sig. Pengar är till för att ha roligt för och för att leva för självklart, tror ingen av oss skulle lägga energi eller ork på att gnata om pengar eller vad den andre gör eller inte gör med dem, det funkar för oss men ser självklart att det inte skulle funka för alla. Har jag mer pengar än honom så tycker jag att det är självklart att jag någon gång klper ett nytt tv spel eller något till honom då jag vet att det gör honom glad.