Hur gör ni med ekonomin?
Jag vet inte alls hur vi ska göra. Min kille har två barn sedan tidigare som bor hos oss på heltid, utom varannan helg. Tanken är ju inte att jag ska försörja hans barn. De har ju en mor som betalar underhåll. Min sambo tjänar mer än mig. Tidigare hade vi ungefär samma lön, men jag var tvungen att gå ner en tusenlapp för att kunna flytta upp samtidigt som han fick löneförhöjning.
Om vi sätter alla pengar på ett konto kommer min kille alltid att prioritera barnen i första hand. Tycker han att de behöver moppe, ja då kommer han att köpa det. Själv har han inte råd, men med mina pengars hjälp kanske det går. Jag å andra sidan kanske vill använda pengarna på annat och tycker att om nån ska "chippa in" ska det vara deras mor. Det är ändå hon som är med och tar de stora besluten och inte jag.
Om vi sätter in lika mycket var på ett konto och jag tjänar mycket mindre än honom - så kommer jag att ha mycket mindre fickpengar än han (såvida inte han blir arbetslös då blir det tvärtom). Å andra sidan använder han då sina fickpengar till sönerna och har inte så mycket över till sig själv.
Någon med bonusbarn som kan tipsa?