• fromheretoeternity

Någon som vet hur jag får tag i detta typsnitt?

Hej!
    Jag älskar typsnittet lefthand nr18 hos calligraphen men jag kan inte hitta det någonstans att ladda ner. Jag har kollat på dafont men kan inte hitta någon motsvarande.
    Någon som vet?

Jag skickar med en länk, klicka sen på textstilar så hittar ni de olika.

www.romance.se/index.aspx&Key=info_pages.printing_options&Align=left&Lang=sweden#

• Svar på tråden Någon som vet hur jag får tag i detta typsnitt?
  • fromheretoeternity

Hittade det inte där tyvärr men tack ändå.

• fjutjur brajd

Jag tror att det där är typsnittet "justlefthand": www.matton.se/font_search.php&lsok=&notrel=&inres=&obj=font

Tyvärr är det inte ett gratis typsnitt. Så antingen får du köpa det (vilket kostar en del) eller försöka hitta något liknande på någon gratissida... men det blir antagligen svårt att hitta något lika snyggt. De "proffsgjorda" typsnitten brukar generellt vara bättre gjorda helt enkelt. Tyvärr

• fromheretoeternity

fjutjur brajd skrev 2009-11-07 21:24:54 följande:

Jag tror att det där är typsnittet "justlefthand": www.matton.se/font_search.php Tyvärr är det inte ett gratis typsnitt. Så antingen får du köpa det (vilket kostar en del) eller försöka hitta något liknande på någon gratissida... men det blir antagligen svårt att hitta något lika snyggt. De "proffsgjorda" typsnitten brukar generellt vara bättre gjorda helt enkelt. Tyvärr
    Du har nog rätt.. tråkigt! Har inte lust att köpa för så mycket pengar.
    Hittade en annan innan, liknar skrivmaskinstil. Det blev också väldigt läckert! Tack för hjälpen i alla fall!
  • Marialia

Ni som verkar kunna det här med fonts. Hur gör jag om jag hittar et jag gillar, på ex dafont.com? För att kunna använda det?

• Nordiskbrud

Den påminner mycket om Bradley Hand ITC som finns gratis.

Svar på tråden Någon som vet hur jag får tag i detta typsnitt?