För mycket av allt...
Kan inte sova, har bara en massa tankar som snurrar. Så nu skriver jag av mig lite och hoppas att nån annan är vaken? :)
Den 22/5 gifter jag mig äntligen med min älskade sambo, dem vackraste och mest betydelsefulla människa jag någonsin träffat! Jag längtar så tills att han blir min "man" på riktigt! Jag tycker all planering är väligt rolig, men just nu känns mycket svårt... min erengi tar lixom slut.
Min mamma är sedan länge svårt sjuk. Jag har under flera år levt med vetskapen om att varje dag med mamma är en gåva. Vissa dagar är lättare att hantera än andra. Men just nu gör det bara ont och jag är så ledsen. Jag hatar att hon mår dåligt och har ont. Så orättvist att världens bästa mamma inte får vara frisk!
Min bästa vännina (som skall vara min tärna) har förändrats. Hon har dragits in ett ett väldigt självdestruktivt liv och jag har svårt att nå henne. Hon tar inte kontakt med mig självmant utan jag får alltid ta initiativ till att vi ska ses. Senast vi träffades var för 2 månader sedan. När vi väl träffas kretsar det mesta kring henne och hennes problem (som är väligt allvarliga och som jag verkligen försökt hjälpa henne med... utan framgång). Jag orkar inte mer. Har inte mer energi att ge. Känner mig dessutom sviken av henne då hon inte stöttat mig i samband med min mammas sjukhusvistelser utan bara "försvunnit" och istället festat med sina nya vänner. Det kan gå månader utan att vi hörs, det är alltid upp till mig om och när vi träffas.
Ovanpå alltihop kommer jag pga. nedskärningar på mitt jobb omplaceras efter årsskiftet. Jag får nytt kontor och nya arbetsuppgifter (som nog kan vara ganska spännande) men mitt i allt som händer just nu hade det varit skönt med stabilitet på mitt jobb. Jag trivs så bra med nuvarande arbetsuppgifter och gör ett jättebra jobb så det känns faktsikt väldigt orättvist att jag måste flyttas. (men ska inte klaga, har ju ett jobb att gå till).
Usch... det var det.... :( Nu har jag gnällt...
Tur att jag har världens finaste älskling mitt i allt, behöver en klippa när allt snurrar!