Inlägg från: fromheretoeternity |Visa alla inlägg
  • fromheretoeternity

Gå ner i vikt till maj 2010, följas åt o peppa varandra?

nikitakatt skrev 2009-12-02 19:15:07 följande:
    Har minskat 5 cm runt midjan efter 8 dagar. Märks att man åt för mycket små onyttiga saker mellan måltiderna förut. Det bästa är att jag inte bantar alls, jag äter pepparkakor då och då, har unnat mig glass någon dag och lussebullar i helgen. =)
    Hej!
    Jag kör också med viktklubb men det händer ingenting alls hos mig. Äter max 1200-1300kcal per dag och jag har tom gått UPP i vikt! Hur är detta möjligt? Jag tränar dessutom minst 4 gånger i veckan och ofta dubbla pass men man tycker ju att någonting borde hända. Inte kul att få kommentaren: "oops nu går det uppåt på vågen" av viktklubb varje vecka!
    Hur många kcal äter du/dag?
  • fromheretoeternity

Ja, det kanske släpper snart. Får hoppas det!

Jag kan förstå om viktminskningen går långsammare om man äter för lite men man kan ju inte gå UPP i vikt av att äta för lite, det finns ju bara ingen möjlighet. Då skulle ju anorektiker vara jättetjocka.

Jag tycker att jag är väldigt noggrann men det kan hända att jag ska skärpa mig. Tycker ändå att när jag tränar så mycket som jag gör och äter 1300kcal och tränar bort 800kcal så borde lite lite slarv inte göra att jag går upp.

Men jag ska inte tappa hoppet!

• fromheretoeternity

Jag kör faktiskt med proteinpulver till frukost och ibland till kvällsmat, men lunch äter jag alltid riktigt mat för annars orkar jag inte träna så mycket som jag gör. Dessutom blir det svårt att hålla kvar i livsstilen tycker jag om man inte får äta god mat i alla fall en gång om dagen!

• fromheretoeternity
    Chris24 skrev 2009-12-17 13:45:29 följande:
    Haha, nu kanske det låter som om jag kör världens bantning men nää, ibland unnar jag mig ska du se, kanske därför jag sitter i denna bantings sitsen hahaha!men du, tänkte på det, du frågade o var rädd om att du inte gick ner i vikt innan såg jag.. Du vet att när du tränar så pass mycket så går du först ner, tappar mycket vatten, sedan går du typ "upp" i vikt men det är inte fett, muskler! massan som byggs upp i din kropp och sedan går du "ner" jämnt o slätt i vikt igen, om du tränar så mycket som du gör. Låter det vettigt? Haha
    Ja, men jag har ju aldrig gått ner från början Bara upp!
    Men jag ska hänga i, någon gång måste det ju vända
  • fromheretoeternity

Jag fortsätter att gå upp, sakta men säkert... trots att jag håller mina kcal och tränar massa. Jaja... nu ska jag gå ner till gymmet och göra en BIA-mätning och se om det hänt något med fettprocenten.

Hoppas ni andra får en mysig lördag!

• fromheretoeternity

Här går det också väldigt bra! Jag har börjat med LCHF-kost sedan en vecka tillbaka och gick ner 1,5kg första veckan. Jag äter underbart god mat och mår jättebra! Har aldrig kunnat vara mätt när jag bantat förrut så detta känns jätteskönt att kunde äta så gott, aldrig vara sugen på sött och samtidigt gå ned i vikt!

Jag tränar sen innan minst 3 gånger i veckan men jag ska minska på styrketräningen och lägga mer tid på konditionsträning och core.

• fromheretoeternity
    majsan801 skrev 2010-01-18 21:49:25 följande:
    Ute och sprungit med en kompis i 30min och sen 45 situps nu ikväll. Låter kanske inte mycket för er men för en otränad nybliven mamma är det mycket. Har hållt min diet (lchf) hela dagen med haha. Ni ser jag har inte mycket till karaktär. Det enda jag kan tänka på är polly och chokladbollar....
    Äter du bara tillräckligt med fett så kommer sötsuget försvinna direkt. För mig tog det 4 dagar!
    Jag har gått ner 2,5kg på mindre än 2 veckor med LCHF!
    Hur många kilo ska du gå ner?
  • fromheretoeternity
    elinile skrev 2010-01-18 22:20:08 följande:
    Exakt vad är LCHF?? Kan ju söka på det iofs, men du fromheretoeternity verkar ju veta lite.
    Low Carb High Fat. Det går ut på att man äter väldigt liten mängd kolhydrater och på så sätt håller blodsockret nere. (En striktare form av GI). Detta medför att insulinproduktionen från bukspottkörteln minskar. Insulin är ju ett hormon som för in blodsockret i cellerna där de lagras (som fett) och samtidigt blockerar fettförbränningen eftersom kroppen redan har ett överskott av energi i form av blodsocker. Dvs att med LCHF kost äter man mycket protein och fett men väldigt lite kolhydrater och håller på så sätt fettförbränningen hög.
    Hjärnan vill helst ha kolhydrater som energiform eftersom det är den snabbaste energin, och vid brist på kolhydrater bildar kroppen istället ketoner som hjärnan använder. Ketoner bildas av protein och fett.

Jag utesluter alltså bröd, ris, pasta, potatis, socker, frukt, ja allt som innehåller kolhydrater (förutom grönsaker då) och äter mycket kött med feta såser, avokado, fet yoghurt. Lite nötter och massa ost.

Eftersom blodsockret hela tiden hålls på en lagom nivå känner jag mig aldrig sötsugen (vilket jag alltid var förut) och håller mig längre mätt. Magen är inte längre uppblåst och jag blir inte trött efter maten.
    Dessutom rinner kilona av mig

Det finns massa information om LCHF på nätet.
  • fromheretoeternity
    elinile skrev 2010-01-20 22:53:58 följande:
    Ok! Ge gärna förslag på vad du äter en dag, frukost, lunch, middag. Kan vara intressant att testa kanske...
    Till frukost äter jag fet fil (4,2%) med hackade paranötter, linfrön och några frysta hallon samt ett ägg.
    Om jag känner att jag behöver ett mellanmål på fm äter jag en babybel ost (har ett väldigt stressigt jobb så det blir sällan tid till mellanmål)
    Till lunch åt jag idag paprika fylld med köttfärs, mozarellaost, fetaost och goda kryddor. Ovanpå: ost så klart!
    Till middag åt jag omelettrulle med baconröra. Fast oftast är jag inte så hungrig på kvällen och då äter jag något enklare. Turkisk yoghurt med lite nötter, grönsaksstavar med guacamole eller kanske fetaost inlindad i parmaskinka som jag sen stekt snabbt i lite olika.

Det är hur god mat som helst och när jag räknat ihop kcal så är det faktiskt inte så mycket mer än 1300-1500kcal och ändå håller jag mig mätt mellan målen och är aldrig sötsugen. Känns helt fantastiskt!

Har gått ner 1-1,5kg per vecka.
  • fromheretoeternity
    majsan801 skrev 2010-01-21 16:40:43 följande:
    Dagens middag blir fläskfilegryta med kantareller gör en stor smaskig grönsallad med avoccado och fetaost, övriga i familjen får även ris. Hur enkelt som helst att ta bort kolhydraterna vid middag och lunch. Det enda som är halv drygt är mellanmål och frukost.
    Guud vad gott det låter! Jag ska bjuda mina föräldrar och syskon på middag på lördag och då tänkte jag göra fläskfilé med champinjonsås, tomater med mozarellasallad och basilika, varma grönsaker i ugn och rotfruktsgratäng till dem.
    Man kan äta så gott utan kcal!
Svar på tråden Gå ner i vikt till maj 2010, följas åt o peppa varandra?