• elo80

Vad väljer jag om floristen inte får tag i anemoner i december?

Jag har varit så nöjd över mitt val av blomma men så ringer nu floristen och meddelar att jag ev. inte kommer att kunna få röda anemoner till mitt bröllop den 19 dec. Jag vill naturligtvis fortfarande helst ha anemoner i min bukett men jag förstår samtidigt att jag måste hitta ett alternativ ifall de inte lyckas köpa några. Så nu till min fråga, vad tar jag istället? Jag vill egentligen inte ha rosor men nu känns det som om jag inte har så mycket att välja mellan. Jag vill ha en enkel bukett som inte upplevs stel, helst klarröd så att den passar till vårt färgtema.

• Svar på tråden Vad väljer jag om floristen inte får tag i anemoner i december?
  • Steven och Johanna

Prärieklocka är rätt likt.

• fruMe

Passionsblomman: VAR ÄR DU???
    Hon (passionsblomman)verkar vara superduktig på det här med blommor, så invänta svar från henne!!!

• Vinröd

I december finns det ju massor av trevliga blommor! Det första jag kommer att tänka på är julrosor. Det finns djupröda, jättevackra. Ranunkel brukar också finnas vid den tiden. De är gudomligt vackra. Det finns ju massor av olika sorters amaryllisar också, små, smala, gracila, dubbla....

Hoppas det ordnar sig!

• KatjaB

ranunkel tycker jag påminner om anemoner, förutom att de har en mitt som syns förstås.

• passionsblomman

Förs och främt undrar jag varför floristen fått besked om att det kanskeiinte finns anemoner då... Det brukar vara då de kommer nämligen, men det kan ju ha hänt något i odlingsled förstås, brand eller annat som förstör skörden.

Ligg på lite mer där för det borde gå att få fram faktiskt.

Ranunkler och röda tuplaner tänker jag direkt på om jag skulle vara tvungen att göra en alternativ bukett, och kanske skulle röda små Germini vara fint att ha ett par som blickfång då också. Jag skulle nog kolla vad jag kunde hitta för småblommig amaryllis också, och utifrån vad du vill ha för känsla bygga en glad och lite vild bukett med krispig känsla.

Men det här ska ju din florist hjälpa dig med. Sa hon inget mer än bara att det kanske inte finns de blommor du önskat? Ni två måste ju jobba fram ett annat förslag som känns bra för dig.

Prata med henne igen!

Svar på tråden Vad väljer jag om floristen inte får tag i anemoner i december?