Vad kan man bli när man blir stor?
Hej vänner!!
Jag har gått och funderat de senaste dagarna på framtiden, vad man vill göra och vad man har för drömmar.
När jag var yngre ville jag bli veterinär och polis men för låga betyg och en ridolycka som resluterade i en dålig rygg satte stop för båda två.
Jag jobbar sedan några år på en av våra storbanker men börjar känna att man inte blir yngre och det vore så kul att plugga till något och kunna arbeta med något man brinner för. Men jag har fastnat i tankarna och kommer inte på vad det är jag vill bli?!
Det måste finnas fler än jag som känner såhär eller känner igen sig på något vis att man inte hittat rätt.
Jag är intresserad av djur, matlagning och vin, människor och gillar att samordna människor och tar gärna en ledarroll. Djursjukvårdare är en dröm men även där för höga betyg eftersom jag missade en stor tid under gymasiet så är inte mitt snitt så högt som jag önskar det vore. Men arbete med djur är en dröm. Kock på något vis vore roligt men frågan är om min rygg håller för detta? Någon typ av koordinator hade varit jättekul men hur blir man det och vad kan man jobba med då?
Starta eget vore jätteroligt men vad kan man göra!?
För mig har det här med vad man ska bli när man är stor blivit en stor mental spärr, jag vill jättemycket men blir ledsen/frustrerad när jag inte kan hitta en drömutbildning eller liknande och vet inte vad som finns.
Någon som känner som jag eller har tips till mig om vad som skulle kunna passa mig?
Ursäkta att det blev långt men jag vet att det finns så många kloka människor här inne och många med erfarenheter som är guld att få dela.
Mvh Cecilia