Vinterbukett vad göra???
Vi gifter oss den 2 januari och jag ville väldigt gärna ha frangipani i min brudbukett (se: www.fs.fed.us/r8/caribbean/poisonous-plants/poisonous_plants_images/frangipani2.jpg) eftersom vi bor i Australien och de växer överallt här och de är mina absoluta favoritblommor.
Nu gifter vi oss i Sverige på vintern, så jag har gett upp detta. Men så nu hittade min svärmor tygblommor som ser nästan äkta ut och köpte till mig för att kunna infoga i brudbuketten.
Är det någon här på bröllopstorget som är florist eller bara god smak och/eller mycket vana av blommor som kan tipsa om vad jag kan använda med dessa för att få buketten fin och "verklighetstrogen". Jag hade egentligen inte tänkt lägga så mycket pengar, utan gå in och be en florist fixa en bukett för runt 400-500. Vad tror ni?
Jag såg en bukett på bild häromdagen med vad jag tror var järneksblad. Det tyckte jag var häftigt och jag tänkte att det kanske kan passa. Vet nån ifall det är dyrt och hur lätt det är att få tag i i Stockholm på vintern?