• ade83

blommor i maj?

Någon som gift sig kring 22 maj? Någon som vet vilka blommor i handeln som är lättare att få tag på då??
    Själv vill jag ha lila blommor, typ kallor..

Jag har även totalt glömt bort hur det brukar se ut i naturen kring 22 maj..? Blommar körsbärsträden då?
    Tänkte att jag vill hitta några fina kvistar att pynta kyrkan med! men är lite osäker på vad som finns den tiden?

• Svar på tråden blommor i maj?
  • Malla och Mojje

Det mesta blommar väl i maj? Både fruktträd och andra blommor. Blommar inte syrénen då? Den är ju lila...

• lecaroline

Nej äppel och körsbärs blom är klara då. Men cyrenerna finns i mängder och massa andra trägårds blommor med.

Vi gifte oss 23 Maj.

• Jossebosse

Gjorde en lila brudbukett den 23 maj i år.
    I den var det lila rosor(ocean song tror jag att det var, kommer inte riktigt ihåg), massor med mörklila Eustoma och Brodea. Lite hjärtan på tråd runt också, den går ju lite i lila på baksidan.
    Det var inga problem att få tag på något av det.
    Callor brukar aldrig vara något problem heller.

• passionsblomman

Kallor finns året runt, liksom mycket annat.

Hur det ser ut i naturen däremot, skiftar faktiskt rätt kraftigt dels över landets olika delar och ffån år till år.

• Gympamamman

Vi ska också gifta oss den 22 maj! Jag hoppas på att syrenerna har slagit ut i Södermanland då, de har gjort det alla år hittills Tyvärr håller sig syrener så dåligt, men det skulle vara fint att få ha det som bordsdekorationer då vi bla har lila som temafärg.

Våra körsbärsträd är alltid som vackrast i maj, vi får hålla tummarna att vi får en fin pingst!

• passionsblomman

Värt att tänka på när det gäller Syrener är att många är känsliga för doften och att det därför kan vara klokast att ha dem på andra ställen än på borden.
    Hållbarhetsmässigt så måste man tänka på att skära skapa snitt och sätta syrener i VARMT vatten med snittblomsnäring, då håller de!

Med lila som färgtema tipsar jag om Prärieklocka till borden. Den är väldigt vacker och lämplig såväl i låga dekorationer som ensamma i smala rörvaser, kanske med något vackert gräs för extra somrig känsla.
    Finns i både ljusa och mörka lila nyanser.

• teak

vi gifter oss 15 maj och jag hade tänkt ha pioner. Hoppas att dessa finns att få itag i den tiden.

• passionsblomman

Högsäsong för Pioner! Ingen risk att du blir utan!

teak skrev 2009-11-14 16:43:35 följande:
    vi gifter oss 15 maj och jag hade tänkt ha pioner. Hoppas att dessa finns att få itag i den tiden.
  • Gympamamman

Passionsblomman: Tack så jättemycket för tips om prärieklockan, jättefin!

Svar på tråden blommor i maj?