Blommor i augusti
Jag har haft lite funderingar angående blommor till brudbuketten. Kommer att gifta mig den 7 augusti. Vilka blommor är säsongsblommor då?
Har någon någon bild från sin brudbukett de hade när de gifte sig i augusti?
Jag har haft lite funderingar angående blommor till brudbuketten. Kommer att gifta mig den 7 augusti. Vilka blommor är säsongsblommor då?
Har någon någon bild från sin brudbukett de hade när de gifte sig i augusti?
I Augusti finns det väldigt mycket, det är en bra tid på året. Det du inte ska ha fokus på är Pioner, Ranunkler och Lijekonvaljer tex.
Sommarblommorna finns fortfarande och höstblommorna som Dahlior och Gladiolus, solrosor och roliga saker som Björnbär har kommit. Sedan är det också så att det är väldigt mycket som numera finns året runt.
En bra sak för din del är att blommor är billigare i Augusti än i tex December generellt sett.
Okej tack så mycket för att du tog dig tid till att svara =)
Så lite så,
Hej!
Jag gifta mig den 22augusti i år. Och om du vill, så har jag bild på min bukett på mitt bildgalleri.
Älskar blått, även min mann. Så något med blått var självklart att vi skulle ha.
Det var en riktigt fin bukett du hade =)
en dröm blir sann skrev 2009-11-11 19:23:20 följande:
Tack
Tack
hur ser det ut med kallas i augusti?
Kallor finns året runt.
perfkt ;) tack för svaret!
En florist sa till mig att rosor var den blomma som var billigast då. Tur för oss eftersom vi tänkt ha röda rosor överallt. Var annars inne på nejlikor och trodde att de kanske var billigare men inte enligt henne.
Va?
Jo nejlikor är billigare än rosor.
Däremot är det nog den tid på året då rosor är som billigast, men det är ju skillnad på att det skulle vara den billigate blomman av alla.
Men har ni tänkt ha röda rosor så är det bra att ni gifter er i augusti och inte i december eller runt Alla hjärtans dag.
Rosor finns u dessutom i många olika prisklasser.
jasså?! Jag kanske missförstod henne... Hon rekommenderade en röd ros som heter Grand Prix till min bukett och tärnornas i alla fall. Sedan ingår åtminstone en del blomsterdekorationer i lokalhyran så där vet jag inte vad för rosor de använder men de har lovat röda i alla fall. Ska väl faktiskt ingå med tanke på at att vi betalar nästan 17000. Hon tyckte jag skulle åka över till Köpenhamn dagen innan (bor i Lund) och handla rosor och sen binda själv för att min bukett tydligen var väldigt lätt att göra, men jag vet inte... Dels så är jag inte så bra på blommor och så kostar ju resan över för två pers 500 så det blir kanske inte så mycket billigare i längden...
Hej
Jag band en brudbukett till min kompis den 8 augusti av röda grand prix rosor och dahlior om du vill kolla..
De höll jättefint hela dagen, stora vackra rosor, men massor av taggar så du behöver en bra kniv om du binder själv!
glömde säga att fotot ligger under starka bilder!
Du tjänar ingenting alls och det tar dig ju massor av tid om du räknar på bensin och allt. Det brukar int vara hög arbetskostnad på de mer lättbundna buketterna. Jag skulle dfinitivt råda dig att överlåta det momentet till floristen så har du en sak mindre att fixa med och får det dessutom proffsigt gjort.
GP är en jättefin och stor ros, såpass stor att jag ibland hellre föreslår en lite mindre som Passion, som är lik men mindre ifall man inte vill ha det för maffigt. Men det är helt en smaksak.
I lund verkar blompriserna ändå ligga såpass lågt, så jag skulle strunta i Danmark om jag var du. Särskilt då dekorationer ingår i lokalen.
vad tycker ni...vad kostar en buket som den här:
whitediary.de/wp-content/uploads/2009/01/bouquet-calla-roses-stephenoitus.jpg
Den är jättefin! Är också lite nyfiken på priset på en sån. Jag har tänkt mig en vanlig, rund (dock inte boll), bukett med enbart röda rosor och har fått ett pris på 800:- ca för den. Lite beroende på storleken såklart, men... normalstor liksom