Blommor i augusti
En florist sa till mig att rosor var den blomma som var billigast då. Tur för oss eftersom vi tänkt ha röda rosor överallt. Var annars inne på nejlikor och trodde att de kanske var billigare men inte enligt henne.
En florist sa till mig att rosor var den blomma som var billigast då. Tur för oss eftersom vi tänkt ha röda rosor överallt. Var annars inne på nejlikor och trodde att de kanske var billigare men inte enligt henne.
jasså?! Jag kanske missförstod henne... Hon rekommenderade en röd ros som heter Grand Prix till min bukett och tärnornas i alla fall. Sedan ingår åtminstone en del blomsterdekorationer i lokalhyran så där vet jag inte vad för rosor de använder men de har lovat röda i alla fall. Ska väl faktiskt ingå med tanke på at att vi betalar nästan 17000. Hon tyckte jag skulle åka över till Köpenhamn dagen innan (bor i Lund) och handla rosor och sen binda själv för att min bukett tydligen var väldigt lätt att göra, men jag vet inte... Dels så är jag inte så bra på blommor och så kostar ju resan över för två pers 500 så det blir kanske inte så mycket billigare i längden...
Den är jättefin! Är också lite nyfiken på priset på en sån. Jag har tänkt mig en vanlig, rund (dock inte boll), bukett med enbart röda rosor och har fått ett pris på 800:- ca för den. Lite beroende på storleken såklart, men... normalstor liksom