• missdrak

Tackkort till prästen?

är det någon som har skickar tackkort till prästen om ni har gjort det vad skrev nii till Han/Henne

• Svar på tråden Tackkort till prästen?
  • Zephiennia

Jag kommer fixa tackkort till prästen, men då är han en bekant till oss som vi frågat om just han vill viga oss, så det känns väldigt självklart.
    Om man vigs av den prästen som tjänstgör just den helgen så är det nog en trevlig gest men jag vet inte om det är nödvändigt.

• mittid

Visst skickade vi tackkort till prästen... så klart!

• Trasan99

Det tycker jag absolut! Enkelt att göra, och jag skulle tro att det är uppskattat. Precis som att skicka tackkort till frisör och fotograf, alla som hjälpte till att förgylla dagen.
    Jag skulle nog skriva något i stil med

"Tack för att du hjälpte till att förgylla vår dag!".

• missdrak

Trasan99 Tack det lät jätte bra :)

• tågjäntan

Detta skrev jag i prästtråden: (Det är någon som har ställt samma fråga till prästerna där. Kanske du ts )
    Vi skickade tackkort till prästen. Vi kompinerade tackkortet med julkortet. Som bild hade vi oss från bröllopet och sedan stod det "God jul och Gott nytt år!" Till det bifogade vi en liten lapp med en hälsning där vi tackade för alla som på olika sätt hade varit med och gjort våran dag så bra.
    Till en del skrev vi en extra hälsning. Till vår präst gjorde vi det. Nu minns jag inte exakt vad vi skrev, men det var något i stil med att "Tack för att du var med och gjorde vår vigsel så bra som vi ville ha det."

Sedan har jag ingen aning om hur andra brukar göra .

• lemonbird

ja vi tackade prästen, för vigseln och för vigseltalet

Svar på tråden Tackkort till prästen?