• shakynose

Väldigt OT, men jag behöver hjälp med tjock katt!

Jag ger mina katter torrfoder när de skall gå UPP i vikt. Jag har väldigt aktiva innekatter som gör av med all energi på lek, så det behöver inte alls vara så att utekatter gör av med mer energi än innekatter. Men generellt så är torrfoder mera fettande än blötmat.

Det nya fodret är säkert inte lika gott som det gamla, men antagligen bättre för honom. Blanda ut det med det gamla och minska succesivt så vänjer han sig nog och tycker att det är OK till slut.

Alla katter tycker inte om blötmat, men jag tror på att det är det bästa för dem faktiskt. Mina har iaf mått väldigt bra av Mjau i kombination med torrfoder och lite rått kött varje dag.

• shakynose
    JuliaAmalia skrev 2009-11-14 16:29:10 följande:
    Haha, jag har sprungit runt hela dagen med presentsnöret och råttan och han har hängt med lite men han tröttnar så himla snabbt. Han springer aldrig efter, men han lägger sig på rygg och biter och river lite, så det är väl alltid nåt. Jag får kämpa på!
    Heja heja! Jag kan tipsa om en fantastisk investering, nämligen "DaBird" som är världens bästa kattleksak. Katterna brukar bli som tossiga över den! Den finns inte att köpa i Sverige vad jag vet, men det finns en mycket trevlig nätbutik som heter "purrs in our hearts" där man kan beställa. Ganska dyra, men helt klart värt om katten mår bättre som resultat.
    Om du någon gång får nys om att det blir kattutställning nära dig, så kan du gå dit för där brukar det finnas försäljare som har sådana. Sedan kan det vara rätt kul att kolla in alla katter och crazy cat-ladies!
Svar på tråden Väldigt OT, men jag behöver hjälp med tjock katt!