LCHF metoden- Vad gör jag fel??
Alla dieter passar inte alla människor ;) Å även om den passar kan de vara svårt att komma upp i rätt mängd mat, eller förhållande fett/proteiner.
Kanske skulle du lägga in något mellan frukost och lunch och något mellan lunch och middag för att hålla uppe förbränningen.
Har du varit i ketos? När kroppen får mycket lite kolhydrater så känns det på lukten, kroppen utsöndrar ngt, och ja skulle nog säga att om man går på Lhcf och INTE är i ketos någon gång så äter man för mycket kolhydrater. Som någon skrev så är det nog viktigt att vara hård första tiden. Av det du skriver så är väl yougurt (såvia den inte är 10%) inget vidare, nötter är gränsfall, liksom har jag för mig att tomater är mycket socker(?). Tips är att ta en riktigt fet yougurt och blanda ned nån sked vispad grädde och släng ned lite färska bär :)
Med keson kan du göra en falsk risa la malta - blanda i vispgrädde och lite cocos, jättegott!
Tränar du mer nu så kan de vara för att din kropp bygger muskler och då märks inte viktnedgången då fett byts ut till muskler :)
Mår du gott i övrigt så tycker jag du ska ge de en stund till. Själv mådde jag jättebra, frånsett att jag var i konstant ketos och att jag inte hade fantasi att göra mat.. Å andra sidan var det mest ett experiment för att se om jag skulle klara det. Jag blev av med chokladberoendet med en gång och jag var mycket piggare om dagarna :)
Ett tips för att få en bra frukost med mycket protein och fett är att dricka äggmjölk. Googla på det :) Dricker du kaffe kan man smaksätta det med kaffe och choklad alt kanel är också gott. Ett tips är att göra den på kvällen och låta stå över natten så blir det mer som en shake (annars är den varm och lite slibbig)