Inlägg från: BlackWIngedAngel |Visa alla inlägg
  • BlackWIngedAngel

Suitopia

En fråga till er som beställt från suitopia:

Hur är skillnaderna mellan tygerna som är 100% bomull och de som är 55% kashmirull?
    Tänker mest på värmeskillnader och hur mkt de olika tygerna skrynklar sig.?

• BlackWIngedAngel

Jag menade inte att kostymer skrynklar i värme, utan jag var intresserad av hur mkt de olika tygen skrynklar i jämförelse med varandra.

Och visst, kostym är ingen sval klädsel, men än en gång är det skillnaden mellan tygen som jag söker. Är bomullen betydligt svalare eller är de ungefär lika varma?

• BlackWIngedAngel

Sebastiána: Nej frack är inget konstigt till en dress code med märk kostym. Bruden är ju så gott som alltid mer finklädd än kvinnorna i övrigt så det är inget konstigt om brudgummen matchar henne bättre än gästerna. Om du har hellång klänning kan han absolut ha frack!
    Och likadant gäller brudföljet, många tärnor har inte hellång klänning även om bruden har det, så varför skulle marskalkerna behöva vara lika uppklädda som brudgummen? Om dina tärnor inte har hellångt skulle jag alltså vilja hävda att det är helt ok att marskalkarna har kostym, även om brudgummen har frack.

• BlackWIngedAngel

Någon som har några svar på dessa frågor?

BlackWIngedAngel skrev 2010-02-13 20:12:37 följande:
    Jag menade inte att kostymer skrynklar i värme, utan jag var intresserad av hur mkt de olika tygen skrynklar i jämförelse med varandra. Och visst, kostym är ingen sval klädsel, men än en gång är det skillnaden mellan tygen som jag söker. Är bomullen betydligt svalare eller är de ungefär lika varma?
  • BlackWIngedAngel

Vi ska ha sommarbröllop och kyrkbröllop.

Tänkte mer hur just de två tygerna som jag nämnde är, egenskapsmässigt. Har du/ni beställt en kostym i någotdera?

Sara1976 skrev 2010-02-15 14:03:16 följande:
    Bommul är ju ofta väldigt svalt, men brukar sällan se svart bommulsplagg.Om ni vill ha ljus kostym så blir nog bommul perfekt.Vad är det ni letar efter, vart skall ni gifta er?
Svar på tråden Suitopia