• MsMinelli

Göra egna adventskalendrar

Tråkigt att höra att din pappa inte mår bra, men en jättebra idé tycker jag, paketkalender är en perfekt sak att ge bort - mycket omtanke och alltid trevligt med små presenter

Jag har gjort en till min kille i år och däribland finns saker som passar till de flesta:

- Trisslott/Tialott
    - Badbomb
    - Biobiljett
    - Pocketbok
    - Godis i alla dess former
    - Strumpor med roligt mönster
    - Värmehjärta
    - Te

Återkommer med fler förslag när jag kommit på dom!

• MsMinelli

Åh, reflex tänkte jag på i början när jag planerade min M2B:s kalender, men det glömde jag bort sen... Många bra idéer går förlorade bara för att man inte skriver ner dem!

Hemgjorda presentkort är superbra tycker jag - jättemysigt att få verkligen och bra också att inte allt är prylar...

Annars är ju "saker som går åt" alltid bra, inte typ mjölk och toapapper utan mer som du skriver kroppsvård och sånt...

Skiva var ju också grymt! Kanske får byta ut något paket i min kalender

Såna där stora korsord som finns på Akademibokhandeln är också roliga; om inte annat så kan hela familjen hjälpas åt... Och där kommer nästa tips in: spel! Om man inte hittar några billiga kan man alltid leta reda på reglerna till gamla härliga kortspel man spelade när man var liten och ge dem tillsammans med er kortlek

En flaska julöl är faktiskt med i min kalender också! Som sagt så är det ju bra med saker som går åt... Små glöggflaskor kan man ju också köpa! Eller borde man inte ha med "juliga" saker i kalendern?

• MsMinelli

Många bra förslag! En skiva och ett kärleksbrev ska jag lägga till i min kalender...

Jag gjorde helt enkelt så att jag köpte enfärgat papper och självhäftande siffror i guld (29 kr på Panduro) och numrerade på så vis, sen tar jag nog bara en korg och lägger det hela i eller lägger fram ett paket på hans plats vid matbordet varje morgon.. Får se!

Är nöjd med min kalender måste jag säga, kul att göra och det blev stylish med svart papper och guldsiffror faktiskt

Svar på tråden Göra egna adventskalendrar