Göra egna adventskalendrar
Dikter, musik, tidningar, egenskrivna brev, godsaker, tandborste, tandkräm. BAra små små saker kan visa stor stor kärlek!
Dikter, musik, tidningar, egenskrivna brev, godsaker, tandborste, tandkräm. BAra små små saker kan visa stor stor kärlek!
Ps. BILLIGA SPEL FINNS I MASSOR, MASSOR PÅ ULLARED! Köpte till hela släkten då jag va där... Haha. Årets julklapp från mig. Frågespel om sverige o annat ;) Ds.
Ett budgettips som funkar kanon är ett vanligt örngott! :) Sant o guöllig. Jag är uppväxxt med julklappar i örngott man hängde på sängkanten... ler*
Ta ett rött, billigt örngott. Skriv nr. 1 - 24 på den. Klistra dit något klistermärke med hjärtan eller stjärnor om du vill. Skriv god jul med en snygg spritpenna. Ops, kolla på baksidan av örngottet, så att det inte blir fula märken från pennan. ;)
Gör små paket o skriv 1- 24 på dom. Lägg i paketen i örngottet. Lägg i pennan med. Så kan personen som fått gåvan stryka på framsidan allt eftertson dagarna går. Vill man återvinna örngottet, nästa år, kan man orna något att klistra över datumen. Eller om det bara är så att peronen är vuxen och ärlig med kalendern, så kanske inget av detta behövs ;)
Är personen på sjukhus kan man hänga den på sängkanten. Den tar ingen plats och framlkallar ingen allergi hos personal osv.
Hur man överlämnar den. Jo, men går till personen o säger: vet du va d är för dag imorgon? Jo, de är första december. O va innebär d? haha, jo att alla som varit snälla får börjas räkna ner tills tomten kommer! :) (detta kan man säga om personen har liiite humor... ler*) Så överlämnar man den helt enkelt, poängterar stolt att man gjort den själv, vilket syns tydligt :) O så säger man att man älskar personen som man ger den till och att du hoppas den ska bringa lite lycka ;)
Lite tips. Hoppas något kommer till hjälp ;)Alla kanske inte är så knasiga som jag... :)
Oj, vad stavfel. Beklagar... Har man brått så har man ;)