Inlägg från: JustMeAndMyLove |Visa alla inlägg
  • JustMeAndMyLove

Varning för Solhöjdens Spa i Småland!

Jag skulle gå i taket om jag vore där. Svara i telen under en massage?! Avstängd bastu och inget varmvatten?
    Jag skulle deffinitivt begära de pengar du la ut där tillbaka och kontakta Amelia för att fråga om de tycker det är en okej standard att sätta på ett spa.

Tycker så himla synd om er! Jag har länge tänkt spara ihop till en spa-weekend, så nu vet jag ett ställe jag inte ska på :s

• JustMeAndMyLove

Jag kan inte tänka mig att faran för det är särskilt stor? Men då är jag ju ingen jurist :) Så jag kan säkert ha fel.

Men länkar till tidningsartiklar och en berättelse om ens egen upplevelse kan väl knappast vändas till förtal (om hon inte ljög och det är värsta lyxstället - vilket ju inte heller verkar troligt)

iregnet2010 skrev 2009-11-17 12:55:55 följande:
    eftersom du postar dina inlägg två gg så gör jag det också:ja de är dåliga men jag tycker nästan att du går lite väl i din smutskastning och kommentarer nu. Tycker synd om att ni fick en sån värdelös helg men tycker det börjar kännas lite olustigt med ditt uppenbara "vendetta" mot denna man...får en att fundera om det ligger något mer bakom...jag menar om ni inte betalade någonting så, visst kan man vara besviken, men....point taken, det låter som ett skitställe jag aldrig vill åka till men ändå..för din skull var försiktig så att du inte riskerar att åka dit för förtal (är jurist så jag säger detta som en välmening)
  • JustMeAndMyLove

Hur skulle de länkarna kunna innehålla känsligt innehåll? Det är väl tidningsarticklar eller har jag missat nått i denna tråd?

Sång och tavlor skrev 2009-11-18 09:03:01 följande:

Hej igen alla! Jag har skrivit till moderator och bett dem ta bort länkarna eftersom de har känsligt innehåll. Jag skrev igår eftermiddag och de är fortfarande kvar -ska jag tolka det som att moderator tycker de ska vara kvar?Som jag redan berättat, så har Amelia tagit bort Solhöjden Spa från sin lista. Jag blev uppringd av Amelia, som berättade att de redan för en månad sedan hade fått liknande klagomål och då genast tagit bort Solhöjden. Men vi hade redan hunnit boka vår vistelse innan detta hände och ingen av oss fick vetskap om varken klagomålen eller att hotellet inte längre fanns med på Amelias lista. Man bokar själv sin vistelse direkt med hotellet och Amelia hade ingen tillgång till gästlistorna. Hotellägaren avbokade inga gäster från Amelia efter det första klagomålet, han kontaktade oss inte och berättade heller inget vid vår ankomst.Nu har Amelia bett om en gästlista från hotellet för att hinna boka om alla andra, som också fått denna premie och jag själv har blivit lovad kompensation.Amelia agerade blixtsnabbt och det känns skönt att de har tagit detta på allvar.
  • JustMeAndMyLove

Jag måste ha missat nått totalt här på BT. "varnar"?
    Det görs ju inget annat än tippsas och varnas här på BT, med all rätt, är det inte en av fördelarna med internet överhuvudtaget?

Allt kan tolkas som smutskastning, jag själv hackar ner på både politiker och kattmat, men inte har jag uppfattats som en smutskastare för det.

Mycket unerligt hur folk väljer ut några trådar och börja visa misstro och irritation. Låter mer som att de som visar sitt missnöje har personliga relationer med någon på spa/hotellet än att TS driver ett vandetta.

LilaFluffBoll skrev 2009-11-19 08:03:34 följande:
    Hahaha men guuuuuud, låte ju helt sanslöst! Jag förstår att ni blev besvikna! jättebra att du "varnar" andra!
Svar på tråden Varning för Solhöjdens Spa i Småland!