Inlägg från: Lyckliga013bruden |Visa alla inlägg
  • Lyckliga013bruden

oartigt att inte bjuda barn på bröllop?

Finns säkert folk som kommer ta illa det verkar alla göra nuförtiden hur man än gör.
    Men de borde inte ta illa upp.
    Vi har barnförbjuden fest men det är välkomna till kyrkan, för att festen kan inte vara rolig för barn. De som ammar är ju iof en annan sak där kommer vi ta ställning om de dyker en fråga om det. Men troligtvis kommer ammande mammor/mamma att få ta med barnet som kan sova i ett undanskymt hörn.
    Jag tror det bara kommer eventuellt att vara en ammande mamma.

• Lyckliga013bruden

Jag har inga egna barn än, men jag lever i den tron att folk förstår. Jag hoppas att jag kommer förstå och inte ta illa upp när det dyker upp barnfria inbjudningar när vi har barn.
    Mina föräldrar var på några barnfria bröllop och jämna födelsedagar när jag och mina syskon var små. DÅ var det inga problem för någon, ingen tog illa upp och kunde de inte skaffa barnvakt så gick den ena och jag tror alla förstod.

• Lyckliga013bruden

jag förstår inte hur man kan bli upprörd över det. Jag tar inte med min m2b på tjejkvällar t.ex. han tar inte med mig på sina grabbkvällar heller. Varken han eller jag tar illa upp över det, ibland passar det att gå ensam och ibland inte. Lite lika som med barn ibland passar det att ha dem med ibland inte. Bara att gilla läget, och lite barnsligt att bli sur kan jag tycka.

• Lyckliga013bruden

Ammande barn är upp till föräldrarna det barnet är välkommet för oss. Barnet är planerat att komma ca 2mån innan vårt bröllop, så det är ju ganska litet. Tänkte att jag kan prata med det berörda paret privat och inte skriva ut i inbjudan eller på hemsidan eller så.

• Lyckliga013bruden

Vi har barnfritt, men jag tror att en mamma kommer amma, hon är beräknad ca 2mån innan vårt bröllop. De nya barnet är okej att ta med, men de har en son nu som kommer vara 2-3år nåt sånt och han får stanna hemma. Barnen är så små att de kommer inte ta illa upp eller komma ihåg något. Jag hoppas att föräldrarna respekterar och inser vårat val.
    När de ringer och OSAr får vi prata lite om det med dem.
    Med god kommunikation minskar många missförstånd och sura personer.

• Lyckliga013bruden

vi har vad jag vet en långväga gäst med barn men barnet borde vara närmare 2år, jag tror inte det har problem med barnvakt osv. Men jag vet inte. Vi skrev att barn är välkomna på vigseln men inte på festen. Vi har inga egna barn och känner att festen är inte lämplig för barn och att de inte kommer ha kul, dessutom berör det "bara" fyra familjer, varav tre bor i närheten.
    hade vi haft och fler av våra gäster hade vi kanske resonerat annorlunda. Ammande barn är självklart välkomna till festen, där har vi inte mycket val och det barnet kommer troligtvis ligga i sin vagn i ett undanskymt hörn och sova.

110724 skrev 2009-11-30 18:00:32 följande:
    Jag har inte läst hela tråden.Vi blev bjudna på ett sånt bröllop förra året, vår son var då ett år. Jag tyckte att det var trist, men det var bara att gilla läget. Däremot skulle jag själv inte ha ett bröllop där barn är "förbjudna", jag tycker att det är en del av livet att barn är med. Det är ju däremot en smaksak, finns ju inget rätt eller fel där. För oss uppstod ett problem då det var ett bröllop utan barn. Vi bodde trettio mil ifrån och var då tvugna att övernatta. Jag var inte så sugen på att ha barnvakt över natten än och kände att jag blev "tvingad" till det tidigare än jag hade lust till. Så om ni har många resande gäster så kan det ju finnas de som ser det som ett problem.
  • Lyckliga013bruden

Det skrev inte vi inbjudan, kommer bara vara en ammande så jag tänkte att det kan vi prata med dem om när de OSAr. Vi skickade ut våra inbjudningar för jag tror det är 2v sen iaf drygt en vecka sen, och ingen har OSAt.

Hemlig2009 skrev 2009-11-30 20:48:12 följande:
    VI bjöd in till "barnfritt" bröllop men vi skrev också i inbjudan att ammande barn självklart var välkomna. Hur ska de mammmorna annars kunna komma? Det säger ju sig självt.
Svar på tråden oartigt att inte bjuda barn på bröllop?