• CeKe

oartigt att inte bjuda barn på bröllop?

absolut inte oartigt, tycker jag. Tror inte heller att barnen tycker att en lång middag är speciellt kul och inte heller att ha en massa onyktra, om än glada, vuxna runt omkring sig, om ni ska ha alkohol på festen.

vi ska ha barnfritt och vi vet att det även kan medföra att vissa småbarnsföräldrar inte kan komma mer än på själva vigseln, om ens det. Då har vi helt enkelt sagt att vi absolut förstår att det kan vara så, och att vi blir glada så länge de gläds med oss på vår stora dag... Sen är det ju såklart tråkigt om vissa inte kan komma, men det är upp till oss att bjuda in och till de bjudna att ta ställning till om de har möjlighet att komma...

• CeKe

Jag tänker att det är själklart att ammande barn följer med sina föräldrar.. de är ju helt och fullt beroende av dem!

• CeKe

Ni eller era värdar/föräldrar eller liknande kan ju alltid be dem som har spädbarn/småbarn med sig vid vigseln, att gå ut ett tag om deras barn börjar skrika och leva om.. Tror i o f sig att de flesta har vett att göra så självmant, men ändå.

Så tänkte vi göra. Allas barn är välkomna till vår vigsel, men middagen/festen blir barnfri (sånär som på ammande barn).

• CeKe

Det är inte säkert. Har de små somnat och det funkar bra att ha med dem till festen, kanske dina vänner överraskar dig och stannar kvar längre än du anar... I alla fall jag har vänner med spädbarn som hållt igång långt in på natten (i o f sig nyktra, men nykter som onykter har väl ingen betydelse?) med undantag för några amningar och rundor med barnvagnen.

Om inte annat så får du känna dig glad över att de varit med så mycket de kunnat på grund av sin livssituation och att de gläds åt er dag trots att de inte kan vara med och parta loss som förr i ti´n.

Om nåt/några år kanske det är du och din m2b som är i deras situation

• CeKe

Jag tror definitivt att det är fler som kan komma om ammande barn får följa med. Jag är inte förälder själv ännu, men hade jag ett spädbarn hade jag nog inte velat lämna bort det.. Men däremot tycker jag absolut att man kan säga ja till ammande barn men däremot nej till äldre storasyskon som tultar runt utan behov av mammas bröst! Så kommer vi att göra.

ade83 skrev 2009-11-19 22:53:33 följande:
    Tur att jag/vi har er att bolla tankar med! Det ni skriver har fått mig o killen att fundera i andra banor. Det sista vi vill e ju att uppröra våra gäster. Man vill ju va alla till lags, samtidigt som denna mkt påkostade tillställning ska kännas bra även för oss som brudpar.Är chansen större att de kommer på vårt bröllop OM ammande barn e ok att ta med sig?Kan man låta de ta med sig de minsta bebisarna men låta de lite större syskonen (2-3 års ålder) få va hemma med barnvakten?kommentera gärna.
  • CeKe

mammaCatta: Nåja, alla har rätt att tycka vad de vill om ekvationen barn & alkohol.. Sen kan ingen tvinga någon annan att göra som man vill i vardagen eller på andra fester. Däremot står det brudparet fritt att ha den uppfattningen och därav inte bjuda med barn på sitt bröllop. Det är ett ställningstagande av många...

Svar på tråden oartigt att inte bjuda barn på bröllop?