oartigt att inte bjuda barn på bröllop?
Personligen skulle jag aldrig kunna slappna av och ha roligt om våra små skulle vara med på ett bröllop Känner att vi som föräldrar har ett ansvar både mot våra barn att de inte ska ha för trist, bli griniga eller ledsna och även ett ansvar mot övriga gäster att våra barn inte stör ex vigselcermonin eller middagen.
Våra är nu ca 10 mån resp 22 månader och de skulle aldrig klara av att vara med under en bröllopsmiddag, oavsett hur informell den skulle vara. Ivart fall skulle varken jag eller deras pappa gå därifrån med humöret i gott skick. Och då är våra barn absolut varken skrika eller jobbiga utan bara barn som ledsnar om de inte får göra som de vill Skulle aldrig ta med dem på bröllop innan de verkligen uppskattar eller minns det!!!
Vi var på bröllop när äldsta barnet var 6 månader, 50 mil hemmifrån, men då följde mamma med och var barnvakt. Fungerade utmärkt. Nu när vi gifter oss kommer barnen att vara hemma med barnvakt hela dagen (eller ja, från det farmor o farfar åker till kyrkan).
Summa, jag skulle och de jag känner skulle inte ta illa upp om våra barn inte fick komma på bröllop Tar man illa upp bör man tänka om lite.