• ade83

Hur släpper vi bomben?

Jag o killen har än så länge valt att hålla bröllopsplanerna hemligt för våra nära o kära. Men snart är tanken att vi skall gå ut med det hela för våra föräldrar o syskon!

Vi tänkte att det vore ju riktigt kul att berätta det på ett roligt, annorlunda o finurligt sätt! Finns det några där ute som kan hjälpa oss att komma på detta senario? Har ni själva kläckt idén på nått kul sätt?

• Svar på tråden Hur släpper vi bomben?
  • Waldekranz

Innan min fantasi skenar iväg ungefär vad är budgeten för att berätta?

• Idhrenniel

Kanske att du på julafton får en julklapp som är väldigt bröllopsrelaterat, t.e.x. en tiara eller nåt, och så kan din fästman ha skrivit en julrim som berättar att "denna kan du ha, på din bröllopsda!" eller nåt. Så blir det tomten som berättar haha!... Kanske vore kul?

• ade83

Bra idé Idhrenniel! Kanske nått åt det hållet! Vi tänker berätta det nu i advent dock, men man kan ju ge föräldrarna en adventspresent med något roligt bröllopstema....
    Vi älskar att överraska men det behöver inte kosta för mycket.
    Vi har lite idétorka men vore kul att framföra nyheten på nått fyndigt sätt!

• JBB

En liten tanke är ju att packa något fint papper och en fin penna och på pappret skriver man: Bröllopstal eller något liknande och så packar man det fint i en låda med silkespapper. Då får pappa något att skriva och öva på fram till bröllopet.

• mojikanan

Hej ett förslag!!

Du skulle kunna bjuda hem dina närmsta på en glögg kväll tex..
    Sen kanske föreslå att ni kan ta o kika på lite kort som ni har tagit!! , ta det genom tv om ni kan med kameran så har ni stor och bra bild!!
    Där kan det helt plötsligt komma upp en bild med er två och ni håller i en lapp där det står
    - vi ska gifta oss!!

En väns syster släppte "bomben" på detta sätt!! :)

Lycka till..

• Pomparet

Eller går din kille ner på knä o "friar" till dig när ni har någon familjesammankomst.............så gjorde vi på vår kräftskiva i somras....

• novia72
    Waldekranz skrev 2009-11-22 14:57:42 följande:
    Innan min fantasi skenar iväg ungefär vad är budgeten för att berätta?
  • novia72
    Pomparet skrev 2009-11-24 08:41:30 följande:
    Eller går din kille ner på knä o "friar" till dig när ni har någon familjesammankomst.............så gjorde vi på vår kräftskiva i somras....
    Jag håller med klockrent!!! & så himla romantiskt...fixa lite champagne att skåla i!!!
  • varelse

Jag läste någonstans om några som berättade det för sin familj på julafton. De hade klippt isär två vykort eller dylikt till två pussel och så fick vardera delen av släkten bygga ihop sitt vykort igen och tillsammans, när båda korten var ihopbyggda, så stod det att de skulle gifta sig! :)

• varelse
    JBB skrev 2009-11-22 17:57:17 följande:
    En liten tanke är ju att packa något fint papper och en fin penna och på pappret skriver man: Bröllopstal eller något liknande och så packar man det fint i en låda med silkespapper. Då får pappa något att skriva och öva på fram till bröllopet.
    Klockren idé, tycker jag! :) Det kanske jag ska fixa till nästa söndag. Då ska vi berätta för familjen att vi ska gifta oss, även om det inte blir förrän 2011. Men då har han ju lååång tid på sig att öva och pappa tycker att sådant där är svårt och lite jobbigt. Så han kan nog behöva den tiden! ;)
  • JBB
    varelse skrev 2009-11-29 11:43:27 följande:
    Klockren idé, tycker jag! :) Det kanske jag ska fixa till nästa söndag. Då ska vi berätta för familjen att vi ska gifta oss, även om det inte blir förrän 2011. Men då har han ju lååång tid på sig att öva och pappa tycker att sådant där är svårt och lite jobbigt. Så han kan nog behöva den tiden! ;)
    Kul att du tyckte om idén, det finns ju även böcker om "Hur du skriver ett tal" som man kan köpa och lägga i lådan.
  • varelse
    JBB skrev 2009-11-29 22:16:20 följande:
    Kul att du tyckte om idén, det finns ju även böcker om "Hur du skriver ett tal" som man kan köpa och lägga i lådan.
    Värsta bra tipsen! :) Tack!
  • IdaCherry

vi kommer att lägga med inbjudan tillsamman med julkorten vi skickar ut kanske inte det roligaste men iaf något annorlunda

• annaoper

vi kommer nog skicka ut inbjudan så att alla får veta det på så sätt. ingen vet i nuläget (inte ens mamma som bor granne och jag träffar varje dag) så jag räknar med att det blir en lätt chock att hämta posten =D
    funderar på om vi ska åka bort och göra oss onåbara på telefon också, kanske spela in nåt på mobilsvaret "vad kul att ni fått post bla bla, all info står i brevet bla bla" men jag vet inte om det är för elakt?!

Svar på tråden Hur släpper vi bomben?