• Mamli

3veckor kvar och inga skor!

Har tittat på tradera, bröllopstorget...blocket..ute i affärer.
    Igår var de 3veckor kvar och jag står utan skor för de har blivit fel med klänningen så måste ha 7cm klack nu.
    mätte iallafall hon i brudbutiken, men 6cm måste väl också gå?

hittar iaf inga vita eller ljusa skor alls!!!
    vet inte vad jag ska göra, kommer snart få köpa svarta har inte råd att lägga massa pengar på skor nu heller utan max 300kr..

• Svar på tråden 3veckor kvar och inga skor!
  • Mamli

ja de har jag gjort.
    de är så svårt för jag vet inte vilken strl jag ska ha. har både 39 och 40 så skulle ju behöva pröva innan jag köper skor.

• FelizLane

ska säga att bianco har rea på många snygga skor nu :)

• penkehenke

jag beställde skor för 450 kr från Matildas fest, men det ligger i Sundbyberg. Men finns inte något liknande i Göteborgstrakten, som beställer hem "Kina-skor"?

• Mamli

hur lång tid tar de att få hem från matildas fest?
    hur är de i storlekarna?

har ett par ivory skor nu som ska vara stora i storleken och då sitter 39 perfekt.

• Mamli

de tar emot att lägga massa pengar på vita skor jag aldrig kommer använda när jag redan betalat massor för skor. först skulle vi ha rött färgtema och de hade jag kunnat tänka mig att ha på skor.

men nu är vi vit och rosa och rosa skulle jag aldrig använda sen heller. silver har jag också kollat lite på.

i butikerna är alla skor nära 10cm, jag måste ha 7cm enligt hon i brudbutiken, men hoppas på 6cm att de går bra

• Mamli

har sparat 3par skor i mitt galleri nu från matilda.

nr 2 skulle man ju kunna ha efteråt också?

• ranya

Mamli, Jag har beställt paret som du har i ditt galleri, det med smycket på. Fast jag va i butiken och provade. Helt underbara!!! Jag tog 8,75 cm klack. Ring henne och kolla om hon har skorna inne så kanske hon kan skicka till dig. Annars tar det 4-6 veckors leverans. Hon är supergullig.

• Mamli

Oj skit också...jag måste ju ha dom innan 2veckor.

De ser ut att ha så smal klack..är de svårt att gå i? brukar aldrig ha klack så de får inte vara vingliga.

tänkte ta 6,25cm klack.

• Mamli

jag ringde henne. hon skulle kolla upp de. hon tog färg, innermått och klackhöjd så får jag hålla tummarna!
    2-4veckor skulle de ta och de får bara ta 2veckor

• Mamli

Är det någon som har skor därifrån med rund tå som kan mäta innerlängden???

jag har 25,5cm på mina nu och de passar.

• ranya

Förresten, jag valde att ta bort smycket på skorna och då kändes de lite enklare och passar till sommaren :)

• Festbruden

Jag har ett par som jag använt ca 2 timmar, super skick såklart.
    Jag är också mellan 39-40. Skorna är från england och det står 40,5 som size, hälen 6,5. Har lagt upp en bild i galleriet. Hör av dig om du skulle vara intresserad - jag kan skicka dom imorgon isf.

• Festbruden

åh - funkade inte att lägga upp. fattar inte vad jag gör för fel ibland.
    Här kommer en länk (observera att mina skor är 6,5 i höjd)
    www.shoesforweddings.com/shoes/daisy.htm

Jag kan också maila kort om du vill se skicket.

• Mamli

jag skicka efter de i silver!
    strl 39,5.

håll tummarna nu! får de 1-2dec

• KatjaB
    Mamli skrev 2009-11-23 19:51:04 följande:
    jag skicka efter de i silver!strl 39,5.håll tummarna nu! får de 1-2dec
    vad kul jag har skor från matildas och de är jättefina, bra i storlek och sköna på foten. Hoppas du blir nöjd
  • Mamli

AHHHH!
    Fick hem skorna idag, 39,5 som vi mätte de till och de är alldeles för små!
    Jag får i fötterna men de gör ont!

tog drygt en vecka att få dom och nu är de drygt en kvar!

• KatjaB
    Mamli skrev 2009-12-01 12:10:45 följande:
    AHHHH!Fick hem skorna idag, 39,5 som vi mätte de till och de är alldeles för små!Jag får i fötterna men de gör ont!tog drygt en vecka att få dom och nu är de drygt en kvar!
    nej vad trist! de töjer sig inte alls av att du går i dem heller? Enda sättet nu är väl att ta en tur på stan och försöka hitta ett annat par, att få hem nåt på postorder fast det ska gå fort känns kanske lite halvkul när det första paret inte passade
  • Jojjo82

Jag köpte mina skor på www.pernillasbrudbutik.se. Där kan man specialanpassa sina skor och välja klackhöjd, färg och modell. Men du verkar ha ont om tid, så då kanske det inte är en sådan bra idé att beställa därifrån...

Svar på tråden 3veckor kvar och inga skor!