• Hannaibröllopstankar

Vad betalar ni?

Vi ska ha vår bröllopsfest på en gästgivargård och köper ett paket där dricka ingår till maten osv. På kvällen får vi betala till för öl/vin/cider eller vad gästerna nu vill ha.

Jag har fått ca priser ang detta och undrar om dem är normala?

Öl ca 40kr, vin ca 50kr.

Vad har ni för erfarenheter kring detta?
    Tacksam för hjälp!

• Svar på tråden Vad betalar ni?
  • BlomAnna

Låter normalt tycker jag...

• Plutten2010

Håller med. Vi kommer betala något liknande.

• Lyckliga013bruden

Vi har samma priser, det verkar normalt det är ju ungefär vad man får betala på krogen här istan =)

• Hannaibröllopstankar

Tack så mycket för era svar. När man budgeterar hur mycket ska man räkna med i snitt extra per person.

Det ingår:
    Brudskål
    1 gl till förrätten
    2gl till huvudrätten
    1gl till desserten
    3cl avec till tårtan

Kan man räkna ett snitt på 5 glas/pers utöver detta? De flesta kommer nog att dricka alkohol. Bara så man vet ungefär.

• Linadesign
    Hannaibröllopstankar skrev 2009-11-25 14:33:20 följande:
    Tack så mycket för era svar. När man budgeterar hur mycket ska man räkna med i snitt extra per person.Det ingår:Brudskål 1 gl till förrätten2gl till huvudrätten1gl till desserten3cl avec till tårtanKan man räkna ett snitt på 5 glas/pers utöver detta? De flesta kommer nog att dricka alkohol. Bara så man vet ungefär.
    Tycker 5 glas per pers utöver det som ingår låter mycket! På vårt bröllop gick det inte åt så mycket. Iof så var det en hel del som inte drack alkohol av olika anledningar, men även bland de som gör det så tror jag inte att genomsnittspersonen skulle dricka så mkt.
  • Hannaibröllopstankar

Nä det har du nog rätt i, men det är lika bra att ta i för att inte tappa hakan när man ska betala kalaset. Tack för hjälpen!

Någon mer med erfarenhet?

• azar

Jag fick idag 300:- per pers för fribar under hela kvällen. så totalt betalr vi 1300:- per person och får lokal, personal, dukning, buffe, alla blommor, tårta, stolsöverdrag, foto/video, dj och mycket mer det är en fantastisk paket pris som är för bra för och vara sant. Ska träffa koordinatorn imorgon. spännande....

• Hannaibröllopstankar

Det var bra pris.... Vi betalar va 950kr och då ingår det jättemycket dricka (all dricka som är inkl. ska tydligen adrig ha gått åt på tidigare bröllop där.) Vi har dock ingen dj och foto/video. Var ska ni gifta er?

Svar på tråden Vad betalar ni?