• Martinaa

    Inbjudningskort, vigsel- och festprogram m.m

    Jag ska göra egna trycksaker, dels för att jag tycker det blir lite personligare och roligare, men främst för att jag tycker det är så himla skoj och pyssla med det! Om det blir billigare än att köpa färdiga vet jag inte, men i mitt fall spelar det inte så stor roll (alltså om det är dyrare än köpta). Jag ville göra egna och därmed basta, haha.
    Köpte två rullar tapet som jag använder till inbjudningskort, omslag till festhäftena, placeringskorten och eventuellt till tackkorten om det räcker. Tapeten kostade 400:-/rullen och sen har jag köpt till massor av papper, stämpel och embossingpulver samt värmefön för att göra stämplar med våra namn, ståltråd till bordsplacering, färg och band och ännu mera papper!

    Eftersom jag är hemlig fram tills inbjudningarna går ut så kan jag inte bjuda på några bilder ännu, men de kommer så småningom.

    Vill man inte göra eget så har du några förslag på sajter som kan hjälpa dig här:
    www.kortdesign.se/
    www.romance.se/

  • Martinaa
    Hemlig2009 skrev 2009-11-25 22:49:05 följande:
    Jag gjorde allt själv och bilder finns i mitt galleri. Har faktiskt ingen koll på kostnaden, var lite inne på att beställa men det fanns inget som jag riktigt fastnade för på en gång. Orkade inte leta vidare heller.
    Gu va fint allt var!! Otroligt duktig fotograf ni hade! Ni var fina, skitsnygga trycksaker och fin dukning och hela baletten. Kul att se era bilder!
Svar på tråden Inbjudningskort, vigsel- och festprogram m.m