• Malin och Joel

Bjuder in sig själv!

Fick precis ett meddelande från en väninna till min mamma; "Jag hoppas jag får komma på bröllopet?"
    Jag blir så irriterad! Grejen är att jag har tidigare funderat på att bjuda henne eftersom hon är min mammas bästa vän och umgåtts mkt när vi (barnen) var små, men pga ekonomi och att vi vill ha bara de närmsta med så beslöt vi att inte bjuda henne. Nu kommer ju jag känna mig jättetaskig om jag säger nej till henne...
    Varför kan man inte bara vänta på en inbjudan? :-{

• Svar på tråden Bjuder in sig själv!
  • Lyckliga013bruden

min faster har tydligen ringt mina föräldrar och försökt luska ut om hon är bjuden. Jag är glad att hon inte ringt mig och försökt fråga.
    hon har tydligen frågat saker som, tänker de ha stort bröllop? mycket släkt? etc.
    Min mamma är ganska klok hon svarade att jag vet inte, du får väl vänta på en inbjudan och se.

Jag gillar inte sådant beteende, nu är min faster inbjuden men jag skickade en som var defekt. Vi gjorde våra kort förhand och ett par blev felstavade på någon blev stämpeln ful. Jag valde iaf ut det fulaste kortet till henne, jag tyckte hon förtjänade det

• Akutsyrra
    Lyckliga013bruden skrev 2009-11-26 23:26:19 följande:
    min faster har tydligen ringt mina föräldrar och försökt luska ut om hon är bjuden. Jag är glad att hon inte ringt mig och försökt fråga.hon har tydligen frågat saker som, tänker de ha stort bröllop? mycket släkt? etc.Min mamma är ganska klok hon svarade att jag vet inte, du får väl vänta på en inbjudan och se.Jag gillar inte sådant beteende, nu är min faster inbjuden men jag skickade en som var defekt. Vi gjorde våra kort förhand och ett par blev felstavade på någon blev stämpeln ful. Jag valde iaf ut det fulaste kortet till henne, jag tyckte hon förtjänade det
    Hahaha! ;) *taskis*
  • Lyckliga013bruden

Man gör vad man kan

• Akutsyrra
    Lyckliga013bruden skrev 2009-11-27 00:23:44 följande:
    Man gör vad man kan
    *gillar*
  • Chris24

Att man ens skickar ett sånt sms är ju för mig helt befängt, ärligt? Bjuder in sig själv, jo men tjoflax vad otrevligt.

Min EX vännina skickade sms dagen efter vår förlovningsfest och skrev "jag tycker det är riktigt dålig stil o bara bjuda in vissa av dina vänner o inte mig, som tillhör den vänkretsen". och jag bara skrev tillbaka att det krävs mer än en fest för att få kalla sig vän liksom o jag sket i vilken vänkrets hon tillhörde.. och där blev vi liksom EX-vänner.

Nu ska inte DU gå så långt, hahaha.. men menar mest att när folk får höra om giftemål osv så blir dem helt plötsligt ens kompisar?!

Mina ögon har öppnats upp betydligt mycket mer nu inför mina sk vänner och fått mig att inse en o annan sak, så ha inte dåligt samvete, ert bröllop o era kostnader, stå på dig!

• Cylt

Usch vad otrevligt!
    Det blir ju olustigt hur ni än gör.
    Jag hade nog fegat och kastat bollen till mamma, bett henne ge väninnan en känga och samtidigt berätta för henne att det blir ett litet bröllop, med bara de närmaste närvarande.

• giz83

fyyy vad dålig stil!!!!

jag hade inte accepterat varken faster eller mammas vännina!!! och defenitivt INTE ex-vännen!!!

jag hade talat om att vi har inte råd att bjuda alla (vilket iof är sant) och sagt att vi hade gärna velat bjuda alla, men vi är inte snuskit rika!!!

och de flesta NORMALA människor hade åtminstone accepterat det, men kanske inte blivit jätte glada. men det är ju faktiskt brudparets dag o inte vänner/släktens dag!!!

eller har jag fel?

*kärleken är evig*
  • Malin och Joel

Nej jag kommer ju få säga att vi inte har råd (vilket är sant) men det kommer ju kännas olustigt. Ska be mamma prata med henne också. Vill ju inte göra mig ovän med henne men tyckte det var riktigt oförskämt att fråga.

• Moirie

Det är inte snyggt att försöka bli inbjuden men kan man inte se det som smickrande att folk gärna vill vara med och fira? Bjud dem inte om du inte hade tänkt det från början men ta inte illa upp.

• Flodis Hjärtat

Det finns folk till allt. Känn ingen press utan bjud dem ni vill, det är ju ni som betalar, det är er dag.

Svar på tråden Bjuder in sig själv!