Inlägg från: Lyckliga013bruden |Visa alla inlägg
  • Lyckliga013bruden

Bjuder in sig själv!

min faster har tydligen ringt mina föräldrar och försökt luska ut om hon är bjuden. Jag är glad att hon inte ringt mig och försökt fråga.
    hon har tydligen frågat saker som, tänker de ha stort bröllop? mycket släkt? etc.
    Min mamma är ganska klok hon svarade att jag vet inte, du får väl vänta på en inbjudan och se.

Jag gillar inte sådant beteende, nu är min faster inbjuden men jag skickade en som var defekt. Vi gjorde våra kort förhand och ett par blev felstavade på någon blev stämpeln ful. Jag valde iaf ut det fulaste kortet till henne, jag tyckte hon förtjänade det

• Lyckliga013bruden

Man gör vad man kan

• Lyckliga013bruden

Man bjuder ju dem man vill så är det juh.
    Det är ganska fräckt att bjuda in sig själv på olika sätt, men som någon sa samtidigt är det en komplimang att de vill komma.

Jag hade redan tänkt bjuda min faster och skulle känna mig löjlig och stryka henne bara för hon försökt fiska info från mamma.
    Känn efter vilka du vill bjuda och bjud dem, skit i de som försöker bjuda in sig själva.
    Vet du inte vilka du vill bjuda, svara som min mamma att de får vänta och se om det kommer en inbjudan

• Lyckliga013bruden

Vilken otur att du fått en så oförstående mamma i den här frågan. Jag skulle tycka det blir fel om vänninan "råkar" dyka upp på vigseln för att hon skulle "råka" vara i närheten.
    Stå på dig, det är ditt bröllop så dina känslor borde få komma först.

Malin och Joel skrev 2009-11-28 13:20:57 följande:

Nu har jag pratat med min mamma och bett henne prata med sin väninna. Problemet är att min mamma inte alls förstår varför jag tycker det är så konstigt! Hon menar att hennes väninna bara ville komma och se själva vigseln, inte att hon behöve bli inbjuden på festen. Men vi ska bara ha de allra närmsta med vid vigseln. Jag försökte förklara att jag tycker att man väntar på sin inbjudan istället för att fråga men dås varar hon "men NN (vänninan) är ju inte bjuden". Nej precis!Men vi gifter oss i botaniska så min mamma menar på att hon (väninnan) kan ju bara "råka vara där den dagen". Hon förstår inte alls varför det känns olustigt för mig att väninnan frågade på det sättet
Svar på tråden Bjuder in sig själv!