• Inlöööv

    Vi gifter oss på en Ö, hur skriva? *please hjälp*

    Vi gifter oss på en Ö, hur ska man då skriva att gästerna inte kan ta sig hem hur som helst då båten går enligt en tidtabell. Sista båTen går kring kl22.30 och det är ju egentligen då som vi vill att gästerna ska åka tillbaks. Man vill ju inte uppmuntra dem att åka tidigare liksom för det finns ju alltid de som av olika anledningar vill åka tidigare.... HJÄLP! :) Vill gärna ha tips på hur man skriver detta på ett lättsamt sätt!

  • Svar på tråden Vi gifter oss på en Ö, hur skriva? *please hjälp*
  • fruMe

    Men kan ni inte skicka med ett separat info blad med inbjudan och däri skriva nåt i stil med

    *Festligheterna avslutas 22.30 då vi tillsammans åker tillbaka till fastlandet med XXXX (båtens namn)

    Jag tycker inte ni behöver informera om tidigare avgångar. Ev kan toastmaster el nån veta det, men annars är det väl gästens problem om de nu vill hem tidigare.
    Dessutom är ju inte 22.30 sent... HAde varit skillnad om det var kl 02.00 liksom:)

  • Yavannakémentari

    Det är väl bara att skriva att sista båten går 22.30 och att för dem som vill åka vid en annan kan hitta tidtabellen på www.vadhemsidankanheta.com, typ? Inte måste det vara något komplicerat?

  • Inlöööv

    Intressant, nu har jag lite att utgå ifrån. Var lite knas i skallen igår kväll, noll ideér i hjärnkontoret :)

  • han och jag

    En nyfiken fråga... När börjar ni bröllopet? Ska nämligen också gifta mig på en ö och funderar lite på start- och sluttider.

  • Inlöööv

    Vi bor utanför Göteborg och ska gifta oss på Nya Älvsborgs fästning först 2011 men gillar att vara i god tid för då blir ju allt förhoppningsvis rätt så välgenomtänkt. Vi kommer att gifta oss i kapellet på ön kl 15 (man får välja kl14, 15 eller 16) och kan då tänka mig att festen börjar kring 17. Man vill ju inte behöva stressa igenom allt med middagar, tal och lite lek men jag tror det lär bli rätt så fyllspeckat, varken jag eller min blivande är några riktiga partymänniskor så för oss blir det så himla lagom. Gillar inte tillställningar som är långa bara för sakens skull, man ska avsluta när allt är på topp! Vart ska ni gifta er? Hur tänker du?

Svar på tråden Vi gifter oss på en Ö, hur skriva? *please hjälp*