• PHE

Vem gifter sig den 12 juni 2010?

Vi gifter oss den 12 juni i Växjö 2010. Någon därute som också slår till då? Vore kul med en synk.

• Svar på tråden Vem gifter sig den 12 juni 2010?
  • PHE

Har ni/du kollat något på vigselringar? Några idéer?

• Junibruden 2010

Har inte kommit så långt i planeringen, men kyrka är bokad, festlokalen är bokad, fotograf är tillfrågad (min svåger) o klänningenen är köpt =) Hittade en underbar fin o billig klänning i Stockholm när vi var där i sommras som jag köpte direkt.
    Har börjat tittat på ringar, min fästman tycker att bara jag ska ha så jag kan ju nästan välja vad jag vill =) Min förlovningsring är i titan så jag funderar på att blanda titan o guld
    Har även tittat på cateringfirmor men är det någon som vet hur tidigt/sent man behöver boka?

• PHE

Junibruden 2010: Du tänker vitt guld som vigselring då antar jag? Det är nog inte fel om du tar och styr upp en cateringfirma så snart som möjligt. De brukar ju erbjuda provsmakning av menyn osv Det kan ju ta lite tid bara att hitta rätt firma med hänsyn till pris och utbud osv så det är nog rätt läge att hitta ngn snart.

Vad ska er m2b ha på sig vid vigseln?

• tomlinn

här är ett par till =) jag och David i sthlm gifter oss 12/6 uppe i dalarna och har precis börjat med planeringen på allvar =) festlokal, folk som gör mat, vigselplats, vigselförrättare, fotograf och sånt är fixat sedan länge så nu kan vi börja detaljplaneringen med kläder och utsmyckningar

just det, och göra inbjudningar så att det blir några gäster också =D

David kommer att ha en ärvd frack, faktiskt samma som hans morfar gifte sig i.

• PHE

Ja det får allt bli frack. Jag slänger bort flugan och knäpper upp några skjortknappar lagom till dance-floor.

• Plutten2010

Min m2b ska ha hela outfiten från Tiger (dvs svart kostym, skjorta och vita skor). Vi köpte kostymen till honom när vi var på Vingåker Factory Outlet tidigare i höstas. Manschettknappar och slips har vi köpt billigt i på Ebay. Funderar på om han ska ha väst men vi får se..

Min vigselring är inköpt och ligger hemma och väntar.. =) Det blev en i vitguld med en större sten i mitten och fyra princess-stenar på vardera sida om den. Gillar glitter.. =)

• Iselle

Jag kommer att beställa vigselring från samma person som gjorde min förlovningsring så att jag får samma form på den. Det blir en enstensring i platina.

• Emma87

Hej! Jag och min kille gifter oss också den 12 :)
    Kyrkan och festlokalen är bokad, och klänningen är köpt :) (Finns bild i mitt galleri)

Håller på att fixa med inbjudningskorten för tillfället :)

• molntussen

Hej, hur går det för er alla? Själv känner jag att jag har gått ner lite mycket på detaljnivå istället för att fokusera på de stooora sakerna som måste göras. Har tex köpt organzapåsar och pärlor till servettringar istället för att beställa klänning och fixa inbjudningskort Hur gör man för att komma på rätt spår igen?....nåja, det kommer kanske med tiden Hoppas allt går framåt för er!

• Iselle

Molntussen : Jag förstår dig. Vi kan också fastna vid detaljerna. Har inte heller börjat med inbjudningarna, men vi kan sitta och göra en låtlista till bandets paus hur länge som helst. Festlokalen är bokad, men vi har inte hittat någon bra vigselplats. Vi vill gifta oss borgerligt, men det är nästan så att man börjar fundera på kyrkan nu för då har man lokal fixad.Utomhus känns lite riskabelt. Helst skulle jag vilja vara inne i Kraftverket i byn där festlokalen ligger, men det får man nog inte

Svar på tråden Vem gifter sig den 12 juni 2010?