• 090208

Orolig...

Men sk*t i dom val?!

Det ar inte varre att din man far byta namn, an vad det varit om du hade gjort det. Sa det ar ju en perfa kompromiss. Fattar inte varfor din man stor sig pa det, det ar val samma kansla for dig som for honom?? Tycker det ar perfekt att ni byter bada tva.

Och fattar inte hur det kan stora andra vad ni valjer att heta... Stang oronen om nan ar dum! "Whatever" ar min favorit, sen gar man darifran bara. Lycka till!

• 090208

Kan tillägga att när jag läser bröllopsannonser i tidningen blir jag helt tokig på tjejer som byter namn från nåt fint som t.ex af Lindelöf eller whatever, till Ohlsson eller nåt annat mindre tjusigt. (hoppas ingen heter så nu... )

Så heja dig!

• 090208

Cackis skrev precis det jag tänkte skriva själv: Man behöver inte byta namn.

Och jag är medveten om att några kanske blir griniga på mig nu, men... Jag tycker det är larvigt när man säger att man inte hör ihop. Min syster heter inte samma som hennes barn, är dom ingen riktig familj?

Och ÄNNU larvigare är förstås män som inte kan tänka sig att byta!! Välkommen till 1800-talet...

Visst kan man ta ett gemensamt namn om man tycker det är mysigt, men fattar inte varför folk gör det om det blir så mycket tjafs?!

Men nu blir det väldigt OT...
    Som sagt, tycker TS fick till en bra kompromiss där. Och låtsas vara döv eller nåt. Stå på dig!

• 090208

Och dom VET inte ens om det än?? Haha! Berätta inget då. Blir bara onödigt tjafs. Kan dom lugnt få reda på i kyrkan och då är det inte så mycket att göra åt.

• 090208

Men halla, da heter ni ju redan nu Berg bada tva! Ja, ungefar. Sa da ar det ju VERKLIGEN inget problem! Han har ju bara kortat sitt.

Din man maste ju vara val medveten om att dom inte varit snalla mot dig. Sa som dom andra sager, det ar valdigt viktigt att han inte blir offer nar han namner det for sina foraldrar. Bara saga att sahar heter han nu och that's it lixom.

Jag forstar och haller med dig om varfor du inte vill ha hans namn: krangligt, och hor ihop med elaka manniskor. Helt ok anledningar.

Varfor ar det sa viktigt for din man att du tar hans efternamn???

• 090208

Ga darifran/slang pa luren bara. Man maste faktiskt inte lyssna nar folk pratar. Och sta pa dig, lat dom inte vara elaka.

Lojliga manniskor du rakat pa... Hoppas din man fattar att han maste visa enad front.

Svar på tråden Orolig...