• Trollmor 86

    Behöver lite hjälp...

    Vi ska gifta oss i Augusti. Våra släkter brukar ha väldigt mycket planerat långt innan så vi har bestämt oss för att skicka ut "Save the date" kort runt jul.

    Vi ska förhoppningsvis ha kombinerat dop och bröllop då vi väntar barn i mars. Vi vill inte att det ska vara någon hemlighet att det är kombinerat bröllop och dop. Alla som vi ska bjuda vet att vi väntar barn.

    Nu till dilemmat.. Ska vi skriva att det är kombinerat bröllop och dop på save the date korten eller ska vi bara skriva att det är bröllop eftersom barnet inte är fött än?

    Vi kommer att skicka ut inbjudningskort i början på april...

    Ge gärna anledningar varför ni tycker att vi ska skriva på ena eller andra sättet :)

  • Svar på tråden Behöver lite hjälp...
  • Trollmor 86

    Vad är anledningen till att ni skulle välja att inte skriva ut att det är dop också?

  • Trollmor 86

    Det kan ju även gå galet fast barnet är fött... risken är säkert mindre men den finns ju fortfarande där.

    Det kan även hända nåt med mig.. vem vet om jag lever imorgon..

    vet att allt inte blir som det är tänkt då min dotter är född i vecka 29...

    så att inte skriva dop för att något kan hända känns för mig inte som någon anledning.. men det är ju för mig.. men skulle gärna vilja veta hur ni resonerar...är så kluven i denna frågan..

Svar på tråden Behöver lite hjälp...