• Mamli

Tips & Trix och annat..

Håller på att förbereda för bröllopsresan
    Vi gifter oss 12 och åker till Teneriffa den 13 kl 07.15 lyfter planet

Vi ska packa ordentligt 2dagar innan och har ett helt schema på vad som ska göras innan, t ex städa så de är fint när man kommer hem...tvätta m.m.

Har även skrivit upp allt som ska med, vilket är en del då vi har en son på 1 ½ år.

Har köpt reseförpackningar till balsam och schampo och förberett det. Jag har med mig silver schampo då jag är blond och de är klor pool.

Är det nåt särskilt som ni känner är underbart att ha med på solsemester?
    Eller nåt annat tips?

Ge mig allt ni har!

• Svar på tråden Tips & Trix och annat..
  • Mamsellen på smällen

Hej!
    Det jag tänker på i första hand är böcker och leksaker till er son. Kan bli lite tråkigt på flyget för honom kanske.

Sedan har jag råkat ut för att bränna mig rejält på en semester och kylbalsam var inte så lätt att få tag på i den lilla ort i Grekland där vi var. Så ta med kylbalsam!

Min mormor tar alltid med blåbärssoppa på påse OM man skulle bli magsjuk, vet inte om det hjälper speciellt, men kanske kan det vara bra, speciellt när ni har en liten med er.

Tvättmedel kanske? Y3 på påse tar ju inte stor plats.

Jag skulle nog även packat med ett örngott hemifrån som er lilla känner igen. Kanske känner han sig lite vilsen när ni kommer till hotellrummet osv, och då kan set vara skönt med en kudde som är "hans".

Sen det vanliga; kamera, badkläder, adressbok om ni ska skicka vykort......... mm mm

Tror förresten det är du som jag köpt klänningen av! Anki här!
    Imorgon ska jag till sömmerskan och lägga upp den och ändra ryggplattan.

Ha det så bra!

• Mamli

Kylbalsam är bra, har aftersun men de kanske inte är samma?

blåbärssoppa ska jag tänka på

böcker till sonen har vi en, resten låter och tror dom andra på flyget skulle bli tokiga, samma med leksaker...han har inget han älskar att leka med...han älskar att sprinbga runt och bara vara busig :-/

Jag har tagit med 2st snuttefiltar till honom, även om han inte använder dom så tänkte jag han kunde ha dom i sängen så lukten finns där och även skönt efter badet.

• Mamli

Ja de var från mig du köpte den av
    Hoppas de blir bra!

• Sonja68

Mitt tips är; ta med er vätskeersättning till er son. Finns att köpa på Apoteket (receptfritt) En magsjuka t.ex. kan leda till uttorkning vilket är förödande för små barn.

• Mamli

behövs de?
    han får ju vatten, precis som att de är varmt hemma då ger man ju mer vatten..

vill inte ha med mig för mycke mer än jag tänkt, 2väskor är redan fulla..

• Imma

Vätskeersättning är ett toppentips. Jag skulle aldrig åka iväg utan det och då har vi inte ens några barn. Jättebra även om man skulle åka på lite solsting (vilket inte är omöjligt).

Sonja68 skrev 2009-12-01 13:03:10 följande:
    Mitt tips är; ta med er vätskeersättning till er son. Finns att köpa på Apoteket (receptfritt) En magsjuka t.ex. kan leda till uttorkning vilket är förödande för små barn.
  • KatjaB

lite barnmatsburkar kanske för 1,5 åringar. kan ju vara bra om det är helt hopplöst med att få bra mat till honom nån dag

• Mamli

vart kan man hitta billiga bikinitrosor?
    hitta nya på tradera så missa jag dom såklart!

leveranstid är ju ca 7dagar och de hinner jag inte..vart kan detta finnas?

• Mamli

yes, vi har med 7st matburkar!
    välling och nappflaska och sånt.

• Sonja68
    Mamli skrev 2009-12-01 13:11:37 följande:
    behövs de?han får ju vatten, precis som att de är varmt hemma då ger man ju mer vatten..vill inte ha med mig för mycke mer än jag tänkt, 2väskor är redan fulla..
    Vätskeersättning innehåller även de salter (samt lite socker tror jag) som kroppen behöver. Ett paket är inte stort, innehåller små påsar, som du kan ta ur paketet och fördela i väskan/väskorna. Tar ingen plats alls.
Svar på tråden Tips & Trix och annat..