• Mamli

Tips & Trix och annat..

Håller på att förbereda för bröllopsresan
    Vi gifter oss 12 och åker till Teneriffa den 13 kl 07.15 lyfter planet

Vi ska packa ordentligt 2dagar innan och har ett helt schema på vad som ska göras innan, t ex städa så de är fint när man kommer hem...tvätta m.m.

Har även skrivit upp allt som ska med, vilket är en del då vi har en son på 1 ½ år.

Har köpt reseförpackningar till balsam och schampo och förberett det. Jag har med mig silver schampo då jag är blond och de är klor pool.

Är det nåt särskilt som ni känner är underbart att ha med på solsemester?
    Eller nåt annat tips?

Ge mig allt ni har!

• Svar på tråden Tips & Trix och annat..
  • Mamli

okey, står de på hur man blandar dom?

• Sonja68

Ja, det står precis på paketet hur man gör.

• Imma

Botanisera bland härliga tidningar och magasin på flygplatsen och ta med ett gäng med mysiga tidningar att sitta och bläddra i under semestern.

• Mamli

okey, är de dyrare där?
    köpa tidningar hemma istället?

• Imma

Om du köper tidningarna på flygplatsen i Sverige är nog priset samma som det hade varit i vanlig butik. Det jag menade med att köpa dem på flygplatsen är att utbudet på tidningar brukar vara stort samt att det finns en hel del internationella tidskrifter som man kanske inte kan få tag på annars.

Mamli skrev 2009-12-02 12:54:36 följande:
    okey, är de dyrare där?köpa tidningar hemma istället?
  • Mamli

åh okey, tack.

köpt vätskeersättning idag, och våtservetter med handsprit på.

• Mamli

hur ofta ska han få vätskeersättning?
    en om dagen?

• Sonja68

Det är bara om han blir dålig, t.ex. får problem med magen och får diarré eller kräks. Eller om det blir riktigt, riktigt hett så han blir uttorkad.

• Det stora Blå

Ta med något plastunderlägg till barnsängen.
    Om det blir varmt kan det vara skönt att vara utan blöja ibland för barnet.

Vår 1,5 åring levde på (då när det var aktuellt) på kyckling, pommes frittes, och coka cola, och glass, och bananer under 1 vecka i Spanien (+ några burkar barnmat).

Solhatt till barnet, och stora schalar istället för tunga badhanddukar.
    En febertermometer, och barnalvedon.

• Mamli

plastskydd ska läggas ner, alvedon har jag solhatt med. svala sjalar har jag snutetfiltar.

färdigpackat...redan

• El amor

Jag hade en solskydds dräckt till min son när vi åkte utomlands med honom första gången. han var runt 1 år då. helt kanon anser jag! han brände sig inte och den torkade snabbt, han kunde dessutom röra sig fritt i solen utan att man var rädd att man inte smörjt in honom tillräckligt.. ( utom armar, ben och ansikte förstås)han hade dessutom en kepa med solskydd. Hoppas ni får en trevlig resa!

Svar på tråden Tips & Trix och annat..