• Chris24

    Hur ska jag formulera mig? plus 2 språk...

    Vi har 2 språk och vi ska köra både svenska på ena sidan och franska på andra, valde franska då båda länderna kan det, istället för arabiska då det finns olika sorters dialekter där och dittan o dattan (dem ska ju va så petiga, haha) och sen svenska på andra sidan helt enkelt så resterande fattar.

  • Chris24

    Zouzou, är det ditt namn eller smeknamn? för min partner kallas för det nämligen

    Vart är han ifrån? Din blivande? O ska ni ha bröllopet i Sverige?

    Hahaha, du ska se.. någon i Libanon kommer säkert o gnälla för vi har det på franska, aldrig kan man tillfredställa!

  • Chris24
    Zouzou skrev 2009-12-02 18:55:56 följande:
    Hehe nej det är inte mitt namn, lite av ett smeknamn hos oss också :)Min man är libanes, och vi bor båda i Beirut nu. Gifte oss borgerligt på Cypern så nu vill jag fira här hemma med släkt och vänner. I Libanon blev vi rätt ordentligt firade redan ;)Men åh det är ju så många språk i Libanon blandas om vartannat! Säkert är dom nöjda med franskan. Har ni mycket släkt som kommer upp?
    Okej, nu är jag med Är du också ifrån Libanon?
    Jag är ifrån Libanon och min blivande är halv marockansk, vi ska ha bröllopet med vigslen o kyrkan i Libanon! I sep nästa 2010 så jag lääängtar Fick du uppleva zaffe?? hehe, kan tänka mig ni fick ett ordentligt firande!
    Men varför gifte ni er borgligt på Cypern?
    Jag vill också bo i Beirut lite, saknar familjen!
  • Chris24
    Zouzou skrev 2009-12-02 19:21:54 följande:
    Vad roligt att du är från Libanon, själv är jag inte det men älskar landet.Bröllop i Libanon är bra speciella! hade inte själv zaffe men varit på rätt många bröllop.Kul att ni gifter er där! Har ni bestämt stället än? Kommer det folk från Sverige? Mina vänner här var lite besvikna att det inte blev ett bröllop i Beirut..:)Ja vi gifte oss borgerligt för det blev liksom enklast så :) Hör inte till hans kyrka och sen alla papper för att få det legitimt osv.
    Jag fick för mig du var halv nämligen, skumt Hahaha.. men jag är libanes, uppväxt i Sverige och han från Marocko/danmark så vi har lite av varje! haha.
    Men ja, vi har bestämt kyrkan iaf än och resturangen blir min mammas kusin då han är van vid bröllop och sånt Jag lääängtar! Vi har dock inte bara fått ´positiva svar tyvärr, många som gnäller också, det är för dyrt o åka dit, varför inte i sverige, dittan o dattan, bla hans mamma! Hon är svin jobbig!

    hade ni någon fest i sverige eller ska ha?
  • Chris24

    jag hoppas verkligen det, såg min kusins bröllop förra året och guuuud vad jag ville och ville! Haha
    Ska nog ha färgtemat Lila,silver & vitt faktiskt och det blir utomhusvigsel så det ska nog bli bra.
    Ooh, är ni ofta i Libanon eller? Hur träffades ni?

    Min kusins fru är finne också! och hon är ju då gift med en libanes Som diiiiig, tss..
    Finns Mirey som är armenier som ska gifta sig med en libanes, Alex som är libanes i tråden "orientaliskt bröllop" som du är välkommen till! (Ja,och alla andra också såklart..)

    Resturangen och maten, blir Meza, som du säkert känner till? Mat kommer inflödandes hela tiden, som man såklart måste ha så folk blir mätta Sen blir det ju "fejk" tårtan såklart som vi inte skär i, haha, nä ska se om jag kan få the real thing istället, känns så mesigt med fejk liksom även om det är deras nya mode.

    Ja, folk gnäller men det är dem "falska" av dem om jag ska va ärlig, dem jag inte riktigt bryr mig om heller, dem viktigaste bokar ju tom resa redan och hotell ska jag kolla upp med pkt priser osv, man kan nog få bra där vi bor också, typ 30min ifrån Beirut så!

    Zaffe har jag inte riktigt bestämt än Man får ju tydligen ha hur man vill nuförtiden! Min kusin har ju dille på cowboys så hon hade det temat, hahaha.

  • Chris24

    Men du var alltså på semester i Libanon och dä träffade du din man menar du?
    Mamma var också fast där nere Jag var såå orolig! usch.

    Ooh, har du haft skoj i Libanon? Jobbat då eller?
    Ooh, Jordanien är super fint, mamma o jag åkte dit och sen Syrien för några år sen, vad kul för er! vad jobbar han då med?

    kom in i andra tråden, lättare för mig och skriva! hahaha

Svar på tråden Hur ska jag formulera mig? plus 2 språk...