• Himan

PayPal avgifter?

Om man registrerat ett konto hos PayPal och ska betala därifrån tar de ngn avgift för att man betalar med dem? Om man handlar från ett företag i t.ex USA vad får man betala för växlingen (kronor-$) hos PayPal? Måste man föra över pengar från sitt "vanliga" konto till PayPal innan man handlar, eller dras pengarna direkt från "vanliga" kontot/kortet man registrerat?Mycket tacksam för svar! känner mig väldigt trögtänkt...

• Svar på tråden PayPal avgifter?
  • Happyeverafter

Har försökt handla med PayPal två gånger utan vidare resultat. Pengarna har "studsat tillbaka" till mitt konto och inget köp har gått igenom. Däremot har det dragits avgifter för köpet. 15 respektive 45 kronor. Inte kul.

• MrsRobinson

Jag tror det funkar så här.
    Pengarna dras från det Visa/mastercard du registrerar.
    Jag är ganska säker att det kostar pengar men då bara för säljaren som på Tradera ungefär.

Lycka till

• Himan

Tack för inläggen! ngn annan som har ngn erfarenhet? Hur mkt tar de för växlingen sek-$?

• perfektionista

Vad snackar ni om?

Jag har använt Paypal i över 5 år och det har aldrig varit några problem. Jag betalar med Paypal och så dras pengarna direkt på mitt personkonto hos Nordea. Inget krångel alls och inga avgifter. Jag tror att tdet är den som tar emot pengarna som åker på en liten avgift.

Direkt när jag har betalat loggar jag in på Nordea och kollar hur det blev. Dock blir bokföringsdatumet några dagar senare så kursen kan ändras. Både upp och ned.

Svar på tråden PayPal avgifter?