Herre gud!!! Vilka idioter det finns!
De där stör mig så förbannat, hade jag suttit och pratat isländska hade han nog nyfiket frågat vilket skandinaviskt land jag kom från.
På skolan jag går i just nu pyr rasismen under ytan hela tiden. Jag håller på att bli tokig på alla kommentarer om de invandrare som går där och om invandrare överhuvudtaget.
Det är inget annat än obildat och ignorant, inte EN gång har jag hört nån som tagit reda på FAKTA innan de sätter sig och skyller både ekonomikrisen och arbetslösheten på nysvenskar. *suck*
Chris24 skrev 2010-02-18 23:14:11 följande:
Nu ska ni få lyssna på vad jag stör mig på idag..Jag kommer på bussen när jag ska åka till jobbet, en äldre utländsk dam försöker då fråga mig, först på svenska "är detta rätt buss om jag ska åka dit o dit?" och jag försöker förklara för henne att det är okej men hon får göra ett byte, mitt i allting ser jag hur damen är jätte förvirrad o förstår nog inte vad jag säger. Så hon själv frågar mig: "pratar du möjligtvis arabiska?" på
arabiska.Självklart gör jag det, svarade jag.Och började förklara för henne på arabiska, hur hon ska göra, damen var omkring 70-80år och jag kände "detta kunde ha varit min mormor, klart jag hade velat att någon hjälpte henne då, oavsett SPRÅK."MEN, det tyckte inte GUBBJÄVELN bredvid mig tydligen, så mitt i min konversation med henne,på bussen (och nej, ingen känner honom asså) så skriker gubbfanskapet: "PRATA SVENSKA FÖR HELVETE!!! NI ÄR I SVERIGE ELLER?!?!?" på oss båda.Till att börja med, vem fan är han och skälla på mig och säga till mig vad jag SKA göra eller inte ska göra?!För det andra, SKIT DU I DET DIN JÄVLA SMYGRASSE ELLER RASSE ÖVER LAG I VAD JAG PRATAR ELLER INTE PRATAR PÅ MIN EGEN FRITID LIKSOM!!!!!!!!!Vilket jag sa till honom också. Jag brukar kunna hålla mig sansad men sånt där, gör mig rent ut sagt förbannad. Hon var äldre, ensam (av någon anledning dock när hon tydligen inte kände till malmö men ändå) och behövde hjälp. Ska jag då neka henne det för hon inte kan så bra svenska?!Skrek på gubbjävlen och bad honom hoppa av sin rassehäst o ta en annan buss om det inte passade. Han hoppade av bussen.Så, pust. Nu fick jag skriva av mig då ingen är hemma tyvärr. =)