• Kråke

Hur ska vi kunna bestämma dag

Har flera olika förslag på datum men vi kan inte bestämma oss.

Jag hade velat ha vinterbröllop men min kille är mer inne på höst eller vår. och höst vill jag inte ha.
    så då har vi månaderna Feb (inte mars då kör man skoter entligt min kille) sen senare i april och maj.
    jag tycket ändå att man kan klämma in ett bröllop i all skoter tid men det är ju jag de =)

Då var vi inne på Maj månad men då kan nog inte mina bästa kompisar komma för dom ska ha barn där runt omkring och jag vill så gärna ha med dom.
    Och i Maj så skulle det vara exakt ett halvår sen det blev ett JA =) så de hade ju varit lite kul på de sättet. Annars i oktober då skulle vi kunna ta helgen vi träffades =) Men då är så länge dit. Eftersom vi planerar barn runt bröllopet och jag vill inte vänta så länge ;)

Bestämmer ni datum utifrån er själva eller så att dom ni verkligen vill ska kunna komma.
    Blir inte klok på detta.
    Nån som kan ge mig tips och förslag.

Kanske vi får dra lott ;)

Nu blev detta långt och invecklat men hoppas ni orkar ge mig er åsikt =)

• Svar på tråden Hur ska vi kunna bestämma dag
  • Lyckliga013bruden

Vi förlovade oss i september, och först bestämde vi när vi ville ha bröllopet. Det vi valde mellan var före eller efter sommaren kom fram till att före sommaren vore bäst. Min bm ville ha det före sommaren för efter skulle vara om för långtid. Kom fram till att jan och feb inga bra månader pga jämna födelsedagar. Mars kändes för nära och tråkig månad. Så jag föreslog April eller Maj, maj försvann vi vill inte gifta oss 1a maj eller valborg, kristihimmelfärd är min bm alltid upptagen, pingst då gifter sig så många och det är bal här istan att det kan vara svårt med frisör och festlokal. Då blev det april jag ville väldigt gärna ha 24 april och det kunde vi så hade vi helgen innan som backup ifall vi inte skulle få tag på den festlokal vi ville eller kyrka.

väldigt romantisk planering eller hur

• Mirey

Men ska ha köra skoter hela mars lr går d verkligen inte o ha den då? Det är klart man vill ha sina bäsitsar där! Jag skulle nog inte ha det då mina bästisar inte kan komma om de nu hade något dötts viktigt! Familj oxå... resten får komma om de kan lr inte =)

Vi bestämde Mars, då har vi vart förlovade i 10 mån. Jag vet inte om mkt beror på att vi får våran lägenhet i slutet av Februari o då har vi 1 mån på oss o inreda den tills vi flyttar in (efter bröllopet).

Först hade vi 10 april men min bästis e inte i landet då plus att den lokalen vi ville ha va inte ledigt då... då bytte vi till 27 mars...

Men vrf inte Maj då? Då är det juh ljust o sommaren på väg!

• Mirey

Hahaha!! Men man måste juh se över allt sådant... annars står man där helt själva på bröllopsdan juh. April är bra! Vi tänkte ha 10 april först. Vilket datum?

Jag ville helst ha sommarbröllop, men känns så långt bort.

Lyckliga013bruden skrev 2009-12-02 14:46:29 följande:
    Vi förlovade oss i september, och först bestämde vi när vi ville ha bröllopet. Det vi valde mellan var före eller efter sommaren kom fram till att före sommaren vore bäst. Min bm ville ha det före sommaren för efter skulle vara om för långtid. Kom fram till att jan och feb inga bra månader pga jämna födelsedagar. Mars kändes för nära och tråkig månad. Så jag föreslog April eller Maj, maj försvann vi vill inte gifta oss 1a maj eller valborg, kristihimmelfärd är min bm alltid upptagen, pingst då gifter sig så många och det är bal här istan att det kan vara svårt med frisör och festlokal. Då blev det april jag ville väldigt gärna ha 24 april och det kunde vi så hade vi helgen innan som backup ifall vi inte skulle få tag på den festlokal vi ville eller kyrka.väldigt romantisk planering eller hur
  • iregnet2010

jag ville gifta mig på sommaren, min bror gifter sig i augusti så den månaden var "paxad". Vill helst inte gifta mig i maj-juni då det är så svårt för oss att vara borta från jobbet då och förra årets juni var en riktigt ruskmånad (så jag svor då att det inte bli juni för vår del). Första helgen i juli gifter sig min bästa kompis så det fick bli den andra helgen istället.. (10 juli)..

ja jo..det är svårt att hitta ett bra datum. Vi har redan några bekanta som börjat knorra och säga "vi kanske inte kan komma eftersom ni lägger det mitt i semestern..."..tror att det är omöjligt att lägga det på en dag som passar alla..

åker man skoter en hel månad ? (fattar inte riktigt...)

• Lyckliga013bruden

jag skulle prioritera ett bröllop framför en semesterresa, och stuva om i min semesterplanering så jag skulle hinna både bröllop och resa

iregnet2010 skrev 2009-12-02 14:52:25 följande:
    jag ville gifta mig på sommaren, min bror gifter sig i augusti så den månaden var "paxad". Vill helst inte gifta mig i maj-juni då det är så svårt för oss att vara borta från jobbet då och förra årets juni var en riktigt ruskmånad (så jag svor då att det inte bli juni för vår del). Första helgen i juli gifter sig min bästa kompis så det fick bli den andra helgen istället.. (10 juli)..ja jo..det är svårt att hitta ett bra datum. Vi har redan några bekanta som börjat knorra och säga "vi kanske inte kan komma eftersom ni lägger det mitt i semestern..."..tror att det är omöjligt att lägga det på en dag som passar alla.. åker man skoter en hel månad ? (fattar inte riktigt...)
    [/citat]

April känns bra och 24april har haft fint väder de, 24april dagar jag kan komma ihåg. Det var min mormors födelsedag därför är det lätt att komma ihåg. Hon och morfar gifte sig på hennes födelsedag kom jag på nu.
    Mirey skrev 2009-12-02 14:48:54 följande:
    [citat]
    Hahaha!! Men man måste juh se över allt sådant... annars står man där helt själva på bröllopsdan juh. April är bra! Vi tänkte ha 10 april först. Vilket datum?Jag ville helst ha sommarbröllop, men känns så långt bort.
  • Lyckliga013bruden

April känns bra och 24april har haft fint väder de, 24april dagar jag kan komma ihåg. Det var min mormors födelsedag därför är det lätt att komma ihåg. Hon och morfar gifte sig på hennes födelsedag kom jag på nu.

Hahaha!! Men man måste juh se över allt sådant... annars står man där helt själva på bröllopsdan juh. April är bra! Vi tänkte ha 10 april först. Vilket datum?Jag ville helst ha sommarbröllop, men känns så långt bort.
  • Kråke

Får nog ta ett nytt snack med min kille om mars =)
    Får parkera skotern en helg!
    fast maj kanske skulle funka men då vet jag ju inte om min kompis vill komma med en liten som bara är några dagar..

Fast de hade ju varit kul o ha exakt 6 mån efter frieriet =) blir på datumet då =)

Jag tycker oxå att sommaren och hösten känns alldeles för långt bort vill inte ha så lång väntan ;)
    Hade helst velat gifta mig NU =) men lite mer tid behöver man nog på sig! tycker att 20100102 är ett bra datum men de bli kanske lite taight att hinna på en månad =)
    Blir 2010 från båda hållen =)

• Mirey

Där har du juh en perfekt anledning till det datumet! Fint!

Lyckliga013bruden skrev 2009-12-02 14:59:52 följande:
  • Kråke

men vi kör skoter varje helg i 2 månaders tid =) Är och myser i våran stuga då! fast jag tycker nog att man kan ta en helg av de till bröllop =)

iregnet2010 skrev 2009-12-02 14:52:25 följande:
    jag ville gifta mig på sommaren, min bror gifter sig i augusti så den månaden var "paxad". Vill helst inte gifta mig i maj-juni då det är så svårt för oss att vara borta från jobbet då och förra årets juni var en riktigt ruskmånad (så jag svor då att det inte bli juni för vår del). Första helgen i juli gifter sig min bästa kompis så det fick bli den andra helgen istället.. (10 juli)..ja jo..det är svårt att hitta ett bra datum. Vi har redan några bekanta som börjat knorra och säga "vi kanske inte kan komma eftersom ni lägger det mitt i semestern..."..tror att det är omöjligt att lägga det på en dag som passar alla.. åker man skoter en hel månad ? (fattar inte riktigt...)
  • Kråke
    Lyckliga013bruden skrev 2009-12-02 14:59:52 följande:
    Ska skriva upp 24 april på min lista =)

Jag vill helst gifta mig när de är snö och sol =)
    Och då kan nog 24 april kanske funka, här uppe iaf!
  • Lyckliga013bruden

Vi bestämde datumet först och sen fick jag veta att det var mormors födelsedag och bröllopsdag. Visste att det var i slutet på april men inte exakta datumet.
    24apriol känns väldigt bra, och det känns lite bättre och lite mer romantiskt nu.

Först var jag inne på som du Kråke att ta vår årsdag eller månadsdag, men det gick ju inte. Vi förlovade oss på vår årsdag så vi har ingen annan förlovningsdag heller =)

Mirey skrev 2009-12-02 15:02:22 följande:
    Där har du juh en perfekt anledning till det datumet! Fint!
  • Mirey

Kråke, det är klart att man kan ta en paus från skoterkörandet!! Der blir nog ämnnu mer mysigt att ha ett bröllop då!

Jag har alltid velat ha sommarbröllop, så man inte behöver frysa och alla kan komma i fina klänningar bekvämt och man får fina utomhusbilder osv, men det blev inte så! Hoppas på ett helt ok väder iaf. Vad tror ni om vädret den 27 mars?!!

• Kråke
    Mirey skrev 2009-12-02 15:24:47 följande:
    Kråke, det är klart att man kan ta en paus från skoterkörandet!! Der blir nog ämnnu mer mysigt att ha ett bröllop då!Jag har alltid velat ha sommarbröllop, så man inte behöver frysa och alla kan komma i fina klänningar bekvämt och man får fina utomhusbilder osv, men det blev inte så! Hoppas på ett helt ok väder iaf. Vad tror ni om vädret den 27 mars?!!
    Tror vädret är toppen då.. Värme från solen och snö.. Mmmm
    fast de beror ju på vart man bor.. men så har vi de här iaf =)
    Det är så jag drömmer om mitt bröllop.. =)
  • Mirey

Hoppas det blir sådant väder för er!

• Kråke

Okej nu har vi nog bestämmt oss. Skrev ner alla tänkta datum igår och valde.
    Blev den 8e maj. Det var de datumet vi kom överens om =)
    Hoppas bara då att det är ledigt åt oss.. =)

• Lyckliga013bruden

Hoppas det går bra för er att boka allt =)

Kråke skrev 2009-12-03 09:21:34 följande:
    Okej nu har vi nog bestämmt oss. Skrev ner alla tänkta datum igår och valde.Blev den 8e maj. Det var de datumet vi kom överens om =)Hoppas bara då att det är ledigt åt oss.. =)
  • KatjaB

för oss var det enkelt, båda ville ha ett sommarbröllop och mitt i sommaren är ju naturen som allra finast. 10/7-10 kändes som ett bra datum och sen var det spikat

• Mirey

Lycka till!

Kråke skrev 2009-12-03 09:21:34 följande:
    Okej nu har vi nog bestämmt oss. Skrev ner alla tänkta datum igår och valde.Blev den 8e maj. Det var de datumet vi kom överens om =)Hoppas bara då att det är ledigt åt oss.. =)
Svar på tråden Hur ska vi kunna bestämma dag