Inlägg från: Lyckliga013bruden |Visa alla inlägg
  • Lyckliga013bruden

Hur ska vi kunna bestämma dag

Vi förlovade oss i september, och först bestämde vi när vi ville ha bröllopet. Det vi valde mellan var före eller efter sommaren kom fram till att före sommaren vore bäst. Min bm ville ha det före sommaren för efter skulle vara om för långtid. Kom fram till att jan och feb inga bra månader pga jämna födelsedagar. Mars kändes för nära och tråkig månad. Så jag föreslog April eller Maj, maj försvann vi vill inte gifta oss 1a maj eller valborg, kristihimmelfärd är min bm alltid upptagen, pingst då gifter sig så många och det är bal här istan att det kan vara svårt med frisör och festlokal. Då blev det april jag ville väldigt gärna ha 24 april och det kunde vi så hade vi helgen innan som backup ifall vi inte skulle få tag på den festlokal vi ville eller kyrka.

väldigt romantisk planering eller hur

• Lyckliga013bruden

jag skulle prioritera ett bröllop framför en semesterresa, och stuva om i min semesterplanering så jag skulle hinna både bröllop och resa

iregnet2010 skrev 2009-12-02 14:52:25 följande:
    jag ville gifta mig på sommaren, min bror gifter sig i augusti så den månaden var "paxad". Vill helst inte gifta mig i maj-juni då det är så svårt för oss att vara borta från jobbet då och förra årets juni var en riktigt ruskmånad (så jag svor då att det inte bli juni för vår del). Första helgen i juli gifter sig min bästa kompis så det fick bli den andra helgen istället.. (10 juli)..ja jo..det är svårt att hitta ett bra datum. Vi har redan några bekanta som börjat knorra och säga "vi kanske inte kan komma eftersom ni lägger det mitt i semestern..."..tror att det är omöjligt att lägga det på en dag som passar alla.. åker man skoter en hel månad ? (fattar inte riktigt...)
    [/citat]

April känns bra och 24april har haft fint väder de, 24april dagar jag kan komma ihåg. Det var min mormors födelsedag därför är det lätt att komma ihåg. Hon och morfar gifte sig på hennes födelsedag kom jag på nu.
    Mirey skrev 2009-12-02 14:48:54 följande:
    [citat]
    Hahaha!! Men man måste juh se över allt sådant... annars står man där helt själva på bröllopsdan juh. April är bra! Vi tänkte ha 10 april först. Vilket datum?Jag ville helst ha sommarbröllop, men känns så långt bort.
  • Lyckliga013bruden

April känns bra och 24april har haft fint väder de, 24april dagar jag kan komma ihåg. Det var min mormors födelsedag därför är det lätt att komma ihåg. Hon och morfar gifte sig på hennes födelsedag kom jag på nu.

Mirey skrev 2009-12-02 14:48:54 följande:
    Hahaha!! Men man måste juh se över allt sådant... annars står man där helt själva på bröllopsdan juh. April är bra! Vi tänkte ha 10 april först. Vilket datum?Jag ville helst ha sommarbröllop, men känns så långt bort.
  • Lyckliga013bruden

Vi bestämde datumet först och sen fick jag veta att det var mormors födelsedag och bröllopsdag. Visste att det var i slutet på april men inte exakta datumet.
    24apriol känns väldigt bra, och det känns lite bättre och lite mer romantiskt nu.

Först var jag inne på som du Kråke att ta vår årsdag eller månadsdag, men det gick ju inte. Vi förlovade oss på vår årsdag så vi har ingen annan förlovningsdag heller =)

Mirey skrev 2009-12-02 15:02:22 följande:
    Där har du juh en perfekt anledning till det datumet! Fint!
  • Lyckliga013bruden

Hoppas det går bra för er att boka allt =)

Kråke skrev 2009-12-03 09:21:34 följande:
    Okej nu har vi nog bestämmt oss. Skrev ner alla tänkta datum igår och valde.Blev den 8e maj. Det var de datumet vi kom överens om =)Hoppas bara då att det är ledigt åt oss.. =)
Svar på tråden Hur ska vi kunna bestämma dag