Inlägg från: Per och Rebecka |Visa alla inlägg
  • Per och Rebecka

14:e augusti 2010

Vi med!

• Per och Rebecka

Hur långt har ni kommit i er planering?
    Jag försöker att "skynda långsamt" och verkligen njuta av det kommande året, men man vill gärna bestämma allt med en gång!

• Per och Rebecka

Det är väl ungefär lika långt som vi har kommit. Ska ringa till kyrkan efter nyår och se om de lagt något schema för präster och kantorer.
    Inbjudningarna har vi dock redan skickat ut. Våra kompisar brukar planera saker och ting långt i förväg och vi ville överraska dem med inbjudan i brevlådan, så därför hade vi inte sagt något innan.
    Skickade dem nu i december vilket gjorde att de flesta trodde att det var ett julkort de fått!
    Det kändes som en punkt i planering som är skön att ha överstökad, svårt att veta var man ska dra en gräns i gästlistan.

Leilani skrev 2009-12-20 09:00:44 följande:
    Jag har bokat festlokal, planerat vigseln och bestämt vigselförrättare. ska beställa inbjudningskorten ni i julhelgen så de största projektet kvar är att hitta en sömmerska till min klänning och en kostym till sambon.
  • Per och Rebecka

Jag tror nog att de flesta lokaler går att göra mysiga med rätt pynt och massa tyger. Funderar själv på om vi ska klä in de ljusrosa väggarna med vitt tyg av något slag...

Och till Zorken19: Kul och grattis till klänningsköpet. Har du letat länge?
    /Rebecka

• Per och Rebecka

Nej, har inte ens varit ute och tittat. Känns som ett projekt jag verkligen vill njuta av, så jag ska nog snart försöka ge mig ut på klänningsjakt.
    Dock skulle jag gärna vilja ha med mig mamma och syster ut på jakten, och då de inte bor i Sthlm blir projektet att få ihop alla så mycket större...
    Hur har ni som varit ute och tittat gjort? Har den blivande mannen fått vara med som smakråd eller följer ni traditionen att han inte ska se er förrän på bröllopsdagen?
    /Rebecka

• Per och Rebecka

Absolut, visst borde man kunna byta.
    Det låter kanongott i alla fall!
    Själva är vi i princip tvingade att ha buffé då det är begränsat med uppvärmningsmöjligheter på stället vi ska vara. Så det lutar åt en italiensk buffe och så klart, en bröllopstårta till efterrätt!

Moi mokulat skrev 2010-01-11 18:13:21 följande:

Vad tycker ni om vår meny?Pepparots creme fylld rökt laxrullar serveras på krisprig salladsbädd.Helstekt salt inbakad ryggbiff med soya glacerade schalotten lökar, rödvinssås och krämig potatisgratäng. (biffen är som rostbiff och serveras kall).Bröllopstårta. Egentligen är ingen av oss förtjusta i lax eller ryggbiff.Tror ni man kan byta till fläskfile ist?
  • Per och Rebecka

Åh! Jag är så glad, har precis fått reda på att den präst som vi önskade få har sagt ja! Känns som en viktig pusselbit i förberedelserna. Det är ändå han som ska leda oss genom dagens viktigaste punkt!

Hur ska ni andra göra. Gifter ni er i kyrkan eller borgerligt?
    /Rebecka

• Per och Rebecka

Hej!
    Jag har precis bestämt mig för en frisör och bokat tid. Känns som en viktig liten pusselbit. Lite svårt när man inte bor på samma ort som man ska gifta sig, annars hade det funnits ett lite mer naturligt val.
    Men känns jätteskönt i alla fall!
    /Rebecka

• Per och Rebecka

Ungaföräldrar: Du är inte alls sent ute. Tror bara att många här på BT är väldigt tidigt ute, man rycks liksom med!

Jag tror inte att konfirmation har någonting att göra med om man får gifta sig eller inte i kyrkan, utan det handlar nog om man är medlem eller inte.

Min kompis gifte sig utomhus förra sommaren, den 22:a augusti, och det var jättevackert! De gifte sig ute på en äng och stolarna var träplankor uppsatta på bockar, Det blev som en liten "altargång" bland komockorna...
    De hade inget tält, men det kanske är någonting man kan säkra upp med?

• Per och Rebecka

Det beror förstås var ni ska gifta er. Är det mer på landet kan det säkert finnas någon gård som kan hjälpa er. Vet inte var man kan få tag på bockar annars?
    /Rebecka

Moi mokulat skrev 2010-02-09 15:42:17 följande:

De där med gifta sig på en äng var mysigt.Vi är inne på det med, men vet inte vart än. Allt är ju snöbelagt och man vill ju skicka ut inbjudan.Sitta frågan har varit jobbig me. så det med bockar skulle ju vara bra. men vi är 75 gäster. kanske blir väl dyrt att fixar bockar och sånt.
  • Per och Rebecka

Jag jobbar, men vi får väl se till att ta en riktig långfrukost på morgonen. På lördag ska vi försöka ge oss ut på stan och titta ut en önskelista, så det kanske kan räknas lite som firande?

Angående inbjudningarna: Vi höll det hemligt för kompisar innan så därför ville vi skicka ut dem tidigt och gjorde det i samband med julkorten, vi skickade med en liten god jul-hälsning i inbjudan. Nu känns det ändå rätt skönt, för redan då var det tal om kusiners kusiner och andra kompisar som pratade om att gifta sig i mitten av augusti... Men vi hann först!

• Per och Rebecka

Grattis till alla inköp. Får man fråga var du hittade skorna, är kanske någonting man själv kunde fynda?
    /Rebecka

trollsländebrud skrev 2010-02-18 15:56:10 följande:
    Jag hade tänkt ägna dagen enbart åt att göra inbjudningar men suget att få allting till toalettkorgarna inhandlat och klart blev för stort så jag var iväg på förmiddagen och köpte korgar och resten av grejerna vi har tänkt att ha i. På väg från apoteket så gick jag förbi några skobutiker och tänkte att hej, jag kan ju igå in och kolla, men jag tror knappast att jag hittar något intressant nu. Gissa vad? Jag hittade ett par superfina med insida av läder och utsida av vitt sidenliknande material (dock inte kritvitt) med öppen tå, en klack på ca 5-6 cm (men det är lite "platå" vid tårna så dom känns inte så höga) och en liten sidenros med blad ovanför tåöppningen. Dom är jättesöta! För 200 pix! Ett riktigt kap! Nu har jag även råd att köpa ett par extra skor som kanske är lite skönare som man kan byta om till senare när det är dags för dans. Jippi vad glad jag blev! Visade sig vara ett lyckat drag att åka uväg idag alltså... :D
  • Per och Rebecka

Jättesöta skor!
    Var ute och provade klänning för första gången i dag - och hittade den! Så nu har jag blivit en klänning rikare och dessutom ett par skor.
    Har alltid tänkt att sådana där brudskor inte är så snygga, men de här var söta på fötterna och dessutom jättesköna. Känns nästan lite som att stoppa in fötterna i ett par tofflor (med klack dock...)
    /Rebecka

trollsländebrud skrev 2010-02-19 06:38:47 följande:
      Jag fick ett meddelande att det inte gick att se bilderna i mitt galleri. Har ändrat en inställning nu så det borde gå. Har någon lust att testa och se om det går? Annars måste jag kanske ändra någon annan inställning.
  • Per och Rebecka

Det finns en bild i mitt galleri om ni vill kika!

Moi mokulat skrev 2010-02-19 20:39:53 följande:

Per och rebecca måste få se ditt nya inköp.
    [/citat]
    Leilani skrev 2010-02-20 17:47:13 följande:
    [citat]
    Grattis Rebecka till inköp av klänning. Får visa bild sen nästa gång vi ses om du inte lägger upp den här.
  • Per och Rebecka

Tack så mycket för alla snälla ord om min klänning. Längtar ännu mer till dagen jag får använda den nu. Känns lite synd att den bara hänger där i garderoben...

Linaz: Jättefin klänning
    och Trollsländebruden: Din är också riktigt vacker, hade du beställt den?
    Det är så kul när man ser att saker och ting börjar lösa sig för folk!
    /Rebecka

• Per och Rebecka

Vi har också skickat ut våra inbjudningar. Kändes jätteskönt när gästlistan var klar och inbjudningarna utskickade!
    /Rebecka

• Per och Rebecka

Vi ska också gifta oss klockan 16.00. Har ingen tid för när festen slutar, det blir nog som det blir!
    /Rebecka

Svar på tråden 14:e augusti 2010