14:e augusti 2010
jag och min m2b ska gifta oss den dagen
jag och min m2b ska gifta oss den dagen
Jag har bokat festlokal, planerat vigseln och bestämt vigselförrättare. ska beställa inbjudningskorten ni i julhelgen så de största projektet kvar är att hitta en sömmerska till min klänning och en kostym till sambon.
Jag har inte köpt klänning men däremot mönster till klänning så snart påbörjas förhoppningsvis syprojektet så jag får se hur den ser ut som prototyp på mig :)
Vi ska ha vit, limegrönt och vinrött som färgtema. Jag tror itne vi har tänkt på om det är sommar eller höst men det vinröda är väl mera åt hösthållet. limegrönt har jag för mig är mer vår så det blev väl mer färger vi tyckte om och som passade bra ihop :)
Ett bra tips om man inte vet vad man ska ha för klänning är att tänka på vad man brukar ha för typ av klänning annars. Det rådet fick jag i varje fall så den klänning jag valt känns helt rätt.
Vi har fått inbjudningarna så nu ska vi skriva infoblad som vi ska skicka med inbjudningarna. Sen har jag beställt min klänning, eller jag ska få den uppsydd så tyget är beställt sen ska den bara sys så den borde vara klar om någon månad. Sen har vi precis börjat påta med lekarna som våra toastmaster ska roa gästerna med när vi blir fotograferade.
Sen ska vi träffa våran fotograf imorgon och prata lite smådetaljer och så. Det känns verkligen som vi har kommit igång med allt nu.
Moi mokulat skrev 2010-02-09 15:39:42 följande:
Moi mokulat skrev 2010-02-10 17:02:29 följande:
Moi mokulat skrev 2010-02-15 21:38:59 följande:
Grattis Rebecka till inköp av klänning. Får visa bild sen nästa gång vi ses om du inte lägger upp den här.
Rebecka jag är döds avis på vilken fin midja du får av din klänning. Du måste vara jätte nöjd för den ser ut att vara gjord för dig.
Linaz, afrikansk mat låter gott och annorlunda. Får man fråga hur det kommer sig att ni valt det?